امام جمعه یزد:

مقایسه گردش مالی کتاب و لوازم آرایش در کشور تاسف برانگیز است

امام جمعه یزد گفت: اگر مقایسه‌ای بین گردش مالی و کاری کتاب و لوازم آرایش در کشور ما انجام شود، می‌بینیم که گردش مالی و کاری لوازم آرایش چندین برابر کتاب است و این جای تاسف دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های دیروز نمازجمعه یزد با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه اظهار داشت: متاسفانه نقش و اهمیت کتاب در زندگی هنوز برای بسیاری از مردم مشخص نیست و مردم هم از نظر اقتصادی و هم از نظر زمانی، حداقل‌ها را نیز برای کتاب لحاظ نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: کتاب باید از ابتدا در زندگی افراد نهادینه شود و نقش و جایگاه آن مشخص باشد تا همه خود را نیازمند به آن دانسته و بخشی از زمان خود را به این امر اختصاص دهند، اما به دلیل غفلت مسئولان، این موضوع مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

ناصری همچنین با انتقاد از عملکرد مسئولان و متولیان فرهنگ به ویژه در استان یزد تصریح کرد: به دلیل همین بی‌توجهی‌ها، امروز گردش مالی و کاری لوازم آرایش چند برابر کتاب است و جای تاسف و نگرانی دارد که در یک جامعه، مردم به لوازم آرایش بیش از کتاب اهمیت دهند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه نفوذ دشمن به کشور بیان کرد: یکی از مهم‌ترین توطئه‌های آمریکا و شرق، نفوذ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است و از این طریق می‌خواهند در مقابل جامعه اسلامی ایران بایستند که لازم است برای آن چاره‌اندیشی شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای نیز در داخل کشور همواره به دنبال تقلید از آمریکا هستند و هر آنچه آنها مطرح می‌کنند را خوش‌باورانه می‌پذیرند و عده‌ای نیز هنوز در نتیجه توافقات مشخص نشده، در حال باب کردن فرهنگ آمریکایی‌ها در کشور هستند که راه‌اندازی برخی فروشگاه‌ها با برند آمریکا در استان و کشور از این نمونه هستند.

ناصری خاطر نشان کرد: یکی از راه‌های نفوذ آمریکا و غرب، به راه انداختن شرکت‌های مختلف در ایران است و باید از ایجاد شرکت‌های آمریکایی در کشور جلوگیری شود تا توطئه نفوذ دشمن محقق نشود.

امام جمعه یزد ادامه داد: دشمنان همچنین می‌خواهند بی‌دینی، بی‌غیرتی و فساد را در کشور ما رواج دهند، اما ما باید در چنین شرایطی به فکر نجات جوان‌ها و فرزندان خود از منجلاب فسادی باشیم که غربی‌ها برای آنها در نظر گرفته‌اند، نه اینکه آنها را به حال خود رها کنیم.

وی تاکید کرد: به طور قطع یکی از مواردی که می‌تواند جوانان ما را در برابر توطئه‌های غرب و آمریکا غیرقابل نفوذ کند، تربیت دینی است، زیرا با تربیت صحیح اسلامی، فرد از کودکی خوب و بد را از هم تشخیص می‌دهد و زمانی که کودکی با حیا و عفت بار آمد، دیگر والدین نگرانی از بابت ترویج فساد و بی‌بند و باری و نفوذ فرهنگی غربی نخواهند داشت.

امام جمعه یزد خاطر نشان کرد: متاسفانه این موضوع در کشور ما کمرنگ شده و در مدارس نیز کمتر به آن پرداخته شده و به نظر می‌رسد در خانواده‌ها نیز تربیت دینی به حاشیه رانده شده و این ابتدای بدبختی‌ها و گرفتاری‌های جوانان ما است.

وی ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ دینی برای کودکان و نوجوانان، توجه به ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی، امام و شهدا را برای مسئولان بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: اگر همه این موارد مورد توجه قرار بگیرد، آنگاه می‌توانیم نگرانی کمتری نسبت به نفوذ غربی‌ها و آمریکایی‌ها داشته باشیم و در واقع پروژه نفوذ آن شکست‌خورده خواهد بود.فارس

بخش نظردهی بسته شده است..