شهید کتابدار یزد تجلیل شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) خانواده تنها شهید کتابدار استان یزد در آستانه روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضور مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد تجلیل شدند.

به گزارش تابناک یزد،رقیه دوست‌فاطمی‌ها با حضور در منزل خانواده شهید رضا کمالی، به عنوان تنها شهید کتابدار یزد، از خانواده وی تجلیل کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: به بهانه روز بزرگداشت "کتاب، کتابخوانی و کتابدار" فرصتی حاصل شد تا با خانواده شهید کمالی دیدار کرده و به مقام شامخ این شهید سرافراز ادای احترام کنیم.

مادر شهید کمالی نیز در این دیدار به بیان خاطراتی از فرزند خود پرداخت و یکی از شاخصه‌های بارز وی را علاقه عجیب به مطالعه و همنشینی با کتاب برشمرد.

حسین بهجتی کتابدار بازنشسته اردکانی و از اقوام شهید کمالی نیز خاطراتی از فعالیت سه ساله شهید در کتابخانه‌های اردکان و دلسوزی کم‌نظیر وی برای رونق کتابخانه بیان کرد و گفت: این شهید بزرگوار وصیت کرده بود، همه درآمد حاصل از اشتغال وی در کتابخانه‌ پس از شهادتش صرف خرید کتاب برای کتابخانه‌های عمومی اردکان شود.

رضا کمالی تنها شهید کتابدار استان یزد قریب به ۳ سال در کتابخانه‌های عمومی اردکان مشغول به خدمت بود و در سال ۶۳ در جریان عملیات بدر، بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر و صورت، به درجه رفیع شهادت نایل شد.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..