امسال سال «ال نینو» در ایران است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به سرمای هوا از ابتدای پاییز افزود: امسال سال بروز پدیده آب و هوایی ال نینو در ایران است و شرکت ملی گاز ایران تمام تلاش خود را به کار بسته است تا امنیت انرژی مردم را تامین کند.


مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت : سهم ایران با بزرگترین ذخایر گازی در جهان از تجارت گاز طبیعی تنها یک درصد است.

حمیدرضا عراقی افزود: این سهم باید مطابق اسناد چشم انداز، در مدت کوتاهی به ۱۰ درصد تجارت جهانی گاز افزایش یابد.

وی افزود: یکی از راهبردهای مهم ما صادرات گاز به کشورهای همسایه است و در همین رابطه روز گذشته دومین قرارداد گاز رسانی به عراق را با عنوان گازرسانی به نیروگاه های منطقه بصره منعقد کردیم.

وی تصریح کرد : طبق این قرارداد ۶ ساله، در سه فاز، حجم گاز تحویلی به عراق به روزانه ۳۵ میلیون مترمکعب گاز خواهد رسید که این میزان هم امکان پذیر و هم برای دو کشور از نظر اقتصادی و امنیتی حائز اهمیت است.

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به سرمای هوا از ابتدای پاییز افزود: امسال سال بروز پدیده آب و هوایی ال نینو در ایران است و شرکت ملی گاز ایران تمام تلاش خود را به کار بسته است تا امنیت انرژی مردم را تامین کند.

عراقی همچنین گاز را دارای مهمترین نقش در سبد انرژی کشور دانست و افزود: هم اکنون ۷۰ درصد سهم انرژی کشور را گاز تامین می کند و گاز از نظر ایمنی و اقتصادی نقش مهمی در زندگی مردم دارد.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی تصریح کرد : اگر بخش کوچکی از گاز مصرفی کشور صرفه جویی شود این میزان قابلیت صادرات را خواهد داشت و علاوه بر اینکه هزینه مصرف کمتری می پردازیم درامد ارزی برای کشور بدست می آید که قابلیت سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصاد و فرهنگ کشور را خواهد داشت بنابر این رسانه ها با نقش بی بدیل خود در فرهنگ سازی می توانند مردم را در استفاده صحیح تر از منابع طبیعی آموزش دهند.

عراقی همچنین تصریح کرد: این درست است که ما دارای بزرگترین منابع گاز در جهان هستیم اما نمی توان از این منبع مهم انرژی هر مقدار و به هر شکل و نوعی استفاده کرد و به همین دلیل باید رسانه ها شیوه های صحیح مصرف کردن را بیاموزند.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..