مراسم چهلم حسن دانش، نخبه قرآنی یزد برگزار شد

no-thumbs

مراسم چهلم حسن دانش، نخبه قرآنی یزد با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی در مراسم چهلم حسن دانش نخبه قرآنی استان یزد که با حضور مسئولان استان یزد و حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در امامزاده جعفر(ع) برگزارشد، با عرض تسلیت به خانواده حسن دانش و جامعه قرآنی استان یزد اظهار داشت: تحمل غم از دست دادن حسن دانش به عنوان نخبه قرآنی برای تمام جامعه اسلامی سخت و دردناک است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نخبگان قرآنی را چراغ راه رسیدن به کمال انسانی و معرفی چهره رحمانی دین اسلامی دانست و بیان کرد: حسن دانش با درک صحیح آیات قرآن چراغ هدایت جامعه به سمت حق تعالی بود.

حشمتی با اشاره به اهمیت توجه به ابعاد مختلف شخصیت نخبه قرآنی یزد، گفت: ادب، احترام به پدر و مادر و احساس مسئولیت نسبت به آموزش علاقه‌مندان علوم قرآنی در نقاط دوردست و خالی از امکانات استان یزد، از جمله مهمترین ویژگی‌های حسن دانش بود.

وی با اشاره به ضرورت درک صحیح جایگاه قرآن در جامعه اسلامی به منظور رسیدن به کمال، سعادت و پیشبرد اهداف نظام، افزود: آموزش قرآن‌کریم به کودکان، نوجوانان و جوانان جامعه از مهمترین وظایف مسئولان فرهنگی و قرآنی جامعه اسلامی است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت ۵ هزار موسسه قرآنی در کل کشور، ادامه داد: در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۲۵۰ موسسه قرآنی موفق به دریافت مجوز فعالیت، از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شدند.

وی نخبه قرآنی یزد را از جمله فعالان بین المللی قرآنی در جامعه اسلامی دانست و بیان کرد: حاج حسن دانش فعالیت قرآنی خود را از دوران کودکی با درک و فهم کامل قرآن آغاز کرده و خدمات ارزشمندی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ قرآن بین جوانان و نوجوانان استان یزد انجام داده است.  

وی صدور سریع مجوز فعالیت و رسیدگی به موسسه‌های قرآنی را ضروری دانست و اظهار داشت:  بیش از ۱۰۰ هزار نفر در تمام موسسه های قرآنی کشور در حال ترویج فرهنگ قرآن و مکتب اسلام ناب محمدی به اقشار مختلف جامعه هستند.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..