کتابخوانی دست جمعی کارکنان کتابخانه های یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر کل کتابخانه های عمومی یزد گفت: کارکنان حوزه ستاد این اداره کل با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی هر روز به صورت گروهی ۱۵ دقیقه کتاب مطالعه می کنند.

رقیه دوست فاطمی ها با بیان اینکه هر کس باید مطالعه را از خود آغاز کند افزود: اگر هر کسی در هر زمانی کتاب خواندن را شروع کند قطعا فرهنگ کتابخوانی گسترش می یابد..

مدیر کل کتابخانه های عمومی یزد در ادامه استاد آذر یزدی را اسطوره مطالعه نامید و تصریح کرد: ایشان در هرزمان و مکانی مطالعه را فراموش نمی کردند.
دوست فاطمی ها گفت: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره این استاد، غباروبی آرامگاهش و افتتاح بخش کودک کتابخانه آذر یزدی همراه با برنامه قصه خوانی از جمله برنامه هایی است برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه هر کسی شیرینی مطالعه کتاب را چشیده باشد قطعا ناخوداگاه به سمت کتاب و کتابخوانی می رود اظهار کرد: بنابراین کتاب خوب را باید به افراد معرفی کرد تا این امر ترویج پیدا کند .
این مسئول یادآور شد: بعضی کتاب ها نیزهستند که ارزش یکبار خواندن را هم ندارند .
دوست فاطمی ها تصریح کرد: اگر کتاب های زیبا را به شکل های مختلف نظیر نشست های کتابخوانی به عموم مردم معرفی کنیم انها با کتاب های تازه و جذاب آشنا شده و این راهکاری موثر در افزایش مطالعه است.
وی در ادامه با بیان اینکه استان یزد دارای ۱۱۳ باب کتابخانه است که برخی از آنها استاندارد نیستند افزود: به ازای هر ۹ هزار و ۶۰۰ نفر یک کتابخانه در استان وجود دارد که در این زمینه رتبه نخست کشور را داراست.
دوست فاطمی ها مشکلات مالی ، غیر استاندار بودن ۵۰ درصد کتابخانه ها و کمبود نیرو را از جمله مشکلات این نهاد بیان کرد و گفت: مجموعا ۱۸۸ نیروی انسانی در کتابخانه های استان مشغول به فعالیت هستند.
همچنین شهرستان اردکان با ۱۳ باب کتابخانه و با بیش از۱۵۰هزارنسخه کتاب دارای بیش از پنج هزار و ۳۰۰ عضو فعال است که این شهرستان را بعد از مرکز استان دارای بیشترین آمار کتابخانه های عمومی معرفی می کند.
اردکان با ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..