معدوم‌سازی بیش از ۴ تن فراورده دامی آلوده در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رییس شبکه دامپزشکی شهرستان یزد از معدوم‌سازی بیش از چهار تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در این شهرستان خبر داد.

دکتر "هادی زارع" ضمن اعلام این خبر، خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین سازمان دامپزشکی کشور و با توجه به اهتمام این سازمان به حفظ و تامین سلامت عموم جامعه در صورت اثبات آلودگی هر نوع فرآورده خام دامی توسط بازرسین ادارات دامپزشکی، این دستگاه مجاز به ضبط و معدوم‌سازی محموله فرآروده‌های آلوده است.

وی افزود: اکیپ بازرسی بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان یزد به صورت منظم و ادواری از کلیه مراکز متولی تولید، فراوری و عرضه انواع فراورده‌های خام دامی بازدید به عمل آورده و با توجه به شرایط ظاهری و لحاظ کردن نکات فنی و بهداشتی در این مراکز، در صورت لزوم اقدام به نمونه‌برداری از فرآورده خام دامی و ارجاع آن به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد کرده و در صورت اثبات بالا بودن بار میکروبی، عملیات معدوم‌سازی را روی محموله مذکور اجرا می‌کند.

زارع در ادامه گفت: در همین راستا و توسط اکیپ بازرسی شبکه دامپزشکی شهرستان  یزد، بیش از چهار تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در این شهرستان معدوم شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان یزد در پایان نیز آگاهی و همکاری شهروندان با کارشناسان دامپزشکی را حائز اهمیت دانست و گفت: در صورتی که همشهریان به آموزش های عمومی در زمینه فراورده‌های خام دامی که از طرق مختلف به اطلاع آنها رسانده می‌شود، توجه داشته باشند، می‌توانند با دقت در خرید فراورده‌های خام دامی و در نظر گرفتن نکات لازم و خودداری از خرید فراورده‌های غیر مجاز سلامت خود و خانواده خود را تضمین کنند.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..