سومین کارگاه ملی مداخله در فرآیند طلاق در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به اهمیت راه اندازی مراکز مشاوره پیش گیری از طلاق، گفت: سومین کارگاه ملی "مداخله در فرایند طلاق" در یزد برگزار شد.

محمدباقر الفت در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان یزد، اظهار داشت: امروز سومین مرحله از مراحل برگزاری کارگاه‌های مشاوره به اعتبار تجربیات خوب و ارزنده دادگستری یزد، در این استان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس این کارگاه به مدت سه روز در یزد برگزار شد و مربیان مراکز مشاوره سایر استانها اینجا دو حوزه خیانت و خشونت خانگی مورد تعلیم قرار گرفتند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: عوامل اختلاف در هفت عنوان بررسی شده که یک عنوان اقتصادی داشت و از اختیار ما خارج بود و موضوع آن به طور مستقیم به مراکز اجرایی باز می گردد.

الفت بیان کرد: شش عامل دیگر در سه استان کارگاه برگزار شد که چهار عامل قبل در استان‌های مازندران و فارس بررسی شد و در این کارگاه هم دو عامل دیگر در یزد بود و امیدواریم در آینده نزدیک مراکز مشاوره را بتوانیم رسما افتتاح کنیم و دعاوی خانوادگی را که مربوط به طلاق و به ویژه طلاق های توافقی یا سایر دعاوی بتوانیم همه را به این مراکز ارجاع دهیم که مشکلات زوجین را بتوانند به صورت تخصصی حل کنند.

وی بیان کرد: نباید روی مشکلات سرپوش گذاشته شود و زوجین مکلف به بازگشت به زندگی شوند و با وجود اینکه در زندگی آن مشکلات اساسی وجود دارد، آنها دوباره به زندگی خود بازگردند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: یک کار تخصصی مناسبی هست که قانون گذار در نظر گرفته و ما سعی می کنیم از ظرفیت های این کار به صورت مناسب استفاده کنیم.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..