چهارمین دوره مسابقات علمی طلاب در یزد

no-thumbs

معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه تقویم آموزشی به همه مدارس استان ارسال شده است، گفت: معاونین آموزش باید بر اساس تقویم آموزشی عمل کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) حجت الاسلام سید عباس حسینی پور، در نشست معاونین آموزش حوزه علمیه استان یزد، در سالن کنفرانس مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، از معاونین آموزش خواست در اسرع وقت فرم های امتحانی آزمون شفاهی پایه سوم طلاب را تکمیل و برای مدیریت آموزش حوزه علمیه استان ارسال کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه تقویم آموزشی به همه مدارس استان ارسال شده است، گفت: معاونین آموزش این تقویم را در تابلوی اعلانات قرار دهند تا طلاب و اساتید خارج از این چارچوب کلاس و درس خود را تعطیل نکنند.

وی با بیان اینکه یکی از عمده مشکلات طلاب در سطح مدارس عدم آشنایی با آیین نامه های آموزشی است، خاطرنشان کرد: معاونین آموزش موظف به تشریح و اطلاع رسانی آیین نامه های آموزشی به طلاب هستند تا در ادامه برای طلاب مشکلی پیش نیاید.

حجت الاسلام حسینی پور با بیان اینکه تصمیم گیری در خصوص امور مدرسه و طلاب به مدارس واگذار شده است، گفت: در خصوص انتقال طلاب تصمیم با مدارس است و هر تصمیمی معاونین آموزش و مدیران مدارس بگیرند، مدیریت حوزه استان آن را به قم ابلاغ می کند.

وی اضافه کرد: طبق ماده ۵۱ آیین نامه آموزشی حضور و غیاب طلاب در سامانه نجا ثبت و در فعالیت های کلاسی طلاب تأثیر گذار خواهد بود

معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد، خواستار برگزاری مباحثه به صورت منظم در مدارس استان یزد شد و تاکید کرد: مباحثه با نظارت مسئولین و اساتید مدرسه با حضور و غیاب انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ارزشیابى شفاهى وسیله خوبى براى سنجش معلومات، قدرت بیان، نظم فکری، تمرکز افکار و داراى ارزش و اعتبار علمى است، افزود: معاونین آموزش باید هر نیم سال دومرتبه از تمام طلاب آزمون شفایی گرفته و نمرات شفایی این آزمون ها را در فعالیت های کلاسی طلاب لحاظ کنند.

حجت الاسلام حسینی‌پور در ادامه با اشاره به چهارمین دوره مسابقات علمی(المپیاد) طلاب مدارس تحت پوشش مدیریت حوزه علمیه برادران در یزد، گفت:  این آزمون علمی همزمان با سراسر کشور، روز ۲۶ آذرماه در مدارس علمیه استان یزد برگزار می شود.

وی در تشریح شرایط افراد مجاز به شرکت در مرحله مقدماتی این مسابقات، گفت: طلابی که حداقل معدل ۱۶ در سطح یک و معدل ۱۵ در سطح عالی بر اساس نمرات نهائی خرداد و شهریور ماه سال تحصیلی گذشته را کسب کرده باشند، مجاز به شرکت در این مسابقات هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد عنوان کرد: بر اساس آئین نامه مسابقات علمی، ملاک تعیین برگزیدگان آزمون در مرحله مدرسه ای کسب حداقل ۶۰% امتیاز برای پایه های سطح یک و ۵۰% امتیاز برای پایه های سطح عالی از آزمون مرحله مدرسه ای می باشد.

وی با اشاره به اینکه سؤالات مرحله مدرسه ای توسط مدیریت استان و مراحل استانی و کشوری توسط کمیته علمی در ستاد طراحی می شود، اضافه کرد: تصحیح سؤالات و اعلام نتایج در مرحله مدرسه ای و استانی با مدیریت استانی و مرحله کشوری با ستاد خواهد بود.

معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد گفت: دفترچه سؤالات مرحله استانی مشتمل بر ۱۰۰ سؤال چهار گزینه ای (تستی) خواهد بود و افراد پس از موفقیت در مرحله مقدماتی به مرحله استانی و در نهایت به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

حوزه نیوز

 

بخش نظردهی بسته شده است..