واگذاری۶۱ دستگاه ماشین آلات عمرانی به دهیاری های یزد

no-thumbs

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد از تحویل 61دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی به دهیاری ها و روستاهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) هادی مقیمی گفت: ارزش ریالی این خودروها ۳۸ میلیارد و ۸۴۸ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال است که از محل بند ح تبصره ۹ قانون بودجه سال ۹۳ کشور تأمین اعتبار شده است.

وی افزود: از تعداد ۶۱ دستگاه ماشین آلات به تفکیک تعداد ۴۰ دستگاه خودرو حمل زباله سبک (نیسان)، هفت دستگاه ماشین بک و لودر، ۶ دستگاه ماشین آتش نشانی سبک، چهار دستگاه ماشین کمپرسی و چهار دستگاه ماشین مینی لودر به دهیاری های استان واگذار شده که سهم آورده و مشارکت این دهیاری ها حداقل ۱۰درصد و حداکثر ۳۰درصد قیمت هر ماشین آلات بوده است.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد با اشاره به اینکه این ماشین آلات شامل ماشین های حمل زباله، آتش نشانی، لودر و کمپرسی است، اضافه کرد: این ماشین آلات به روستاهای دارای جمعیت بالای هزار نفر که بدون ماشین آلات عمرانی و خدماتی بوده اند و توانایی نگهداری از خودرو و تأمین نیروی انسانی بر مبنای بودجه مصوب دهیاری ها را داشته اند، واگذار شده است.
مقیمی تصریح کرد: تعدادی از بخشداران و دهیاران استان کلید ماشین آلات عمرانی و خدماتی در استانداری یزد تحویل دهیاران روستاهای استان شد.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به روستاها گفت: خوشبختانه در حوزه تامین ماشین آلات عمرانی دهیاری ها از سال گذشته ۵۰میلیارد ریال به روستاها اختصاص یافته و ماشین های تحویلی نیز از همان مجموعه بوده است.
وی تأکید کرد : روستاها نیز مانند شهرها زباله دارند و نیازمند جمع آوری ، از این رو تعدادی از این ماشین ها به خودروهای جمع آوری زباله برای دهیاری ها اختصاص داده شده است.
این مسئول اضافه کرد: در این راستا و لزوم رسیدگی به وضعیت روستاها، ۱۱۰میلیارد ریال نیز برای تهیه قیر یارانه ای ویژه روستاها اختصاص یافت که با خرید آن و آسفالت کوچه ها و خیابان های روستایی انقلابی در این حوزه در استان یزد اتفاق افتاد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..