بازدید معاون رئیس جمهور از مرکز کاهش طلاق یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون رئیس جمهوری درامور زنان و خانواده از مرکز کاهش طلاق و مرکز اورژانس بهزیستی استان یزد بازدید کرد.

رئیس سازمان بهزیستی استان یزد در این بازدید گفت: بخشی از فعالیت مرکز اورژانس اجتماعی ارائه خدمات مداخله در طلاق است که از سال ۱۳۹۱ با همکاری سازمان بهزیستی و دادگستری یزد در حال انجام است و اقدامات خوبی در راستای کاهش طلاق صورت گرفته است.

جلیل عفتی افزود: باید بعد از چندین سال ارائه خدمات مشاوره و مددکاری، اینگونه فعالیت ها به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد تا بفهمیم آیا واقعا سازش منجر به زندگی شده است یا خیر.
وی خاطرنشان کرد: اگر کار علمی روی این مجموعه انجام شود ، می توان این روش کاهش طلاق را در تمام دنیا استفاده کرد.
عفتی با اشاره به بحث پیشگیری گفت: نباید همه جامعه هدف ما کسانی باشند که دچار آسیب شده اند بلکه باید در بحث پیشگیری هم قدم برداشت و خیلی از اقدامات ما در بخش پیشگیری باید قبل از ازدواج صورت گیرد.
رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: شناسایی مشکل شناسایی مشکل و ارجاع، بخش دیگری از مباحث پیشگیری است که سعی کردیم با ارائه خدمات راهکار تخصصی را به افراد بدهیم تا دوباره به بستر سلامت جامعه برگردند.
وی با بیان اینکه ایجاد اعتماد بین مردم و حاکمیت رمز سلامت یک جامعه است تصریح کرد: میخواهیم مبنا را بر این بگذاریم که مشارکت مردم را در اینگونه طرح ها داشته باشیم و هرچه به سمت اعتماد سازی پیش برویم در پیشگیری از وقوع آسیب اجتماعی و جرم قدم برداشته ایم.
معاون رییس جمهوری روز گذشته به استان یزد سفر کرد و شرکت در کارگاه ملی مداخله در فرآیند طلاق و امضای تفاهمنامه با معاونت پیشگیری از جرم قوه قضائیه از جمله برنامه وی در این استان بود.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..