۵۲۳ پروژه عمرانی در روستاهای استان یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) به نقل از تسنیم مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت منابع انسانی و بومی روستاها در راستای توسعه آنها، از تشکیل شورای مشورتی توسعه روستاها در استان یزد خبر داد.
«هادی مقیمی» در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان این‌که خبرنگاران به‌عنوان چشم‌های بیدار جامعه، نقش مهمی در پیگیری عملکرد دستگاه‌های مختلف در استان دارند، اظهار کرد: برنامه‌ریزی مدون و منسجم، ویژه توسعه روستاها در دستور کار جدی مدیریت جدید دفتر امورروستایی استانداری قرار گرفته است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با اشاره به وجود بیش از یک هزار روستا در استان گفت: از تعداد کل روستاهای استان یزد ۳۶۸ روستا دارای شورا و ۳۵۴ روستا به وسیله دهیاری‌ها مدیریت می‌شوند.
مقیمی با اشاره به وضعیت نامساعد اعتباری در دوره جدید، نسبت به دوره گذشته افزود: صرفه‌جویی در منابع و خدمات‌رسانی بیشتر از جمله اهداف دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد است.
وی گفت: جذب اعتبارات مناسب به منظور مدیریت صحیح و ارائه خدمات به روستاها، اجرای۵۲۳ پروژه عمرانی، تفریحی، فرهنگی و نظارت مستمر و دقیق پیشرفت پروژهای عمرانی روستاها از طریق طراحی نرم افزار مدیریت بر حسن انجام کار، از اقدامات انجام شده ویژه روستاها در دوره جدید است.
وی با اشاره به ضرورت ترویج و توسعه اجرای پروژه‌های مشارکتی در روستاها تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۰ پروژه در روستاها به اتمام رسیده و تا پایان امسال مابقی پروژه‌های در دستور کار به بهره‌برداری می‌رسند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد با اشاره به تک محصولی بودن درآمد کشور گفت: اجرای پروژه‌های انجام شده ویژه روستاها در دوره جدید بیش از ۳برابر پروژه‌های دوره قبل در روستاهای استان یزد است.
مقیمی اختصاص ۵۰میلیاردریال اعتبار ویژه روستاهای استان و جذب ۴۰درصدی آن از معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری و پیگیری طرح شبکه شناسایی زنان روستایی را از دیگر اقدامات انجام شده ویژه روستاییان یزدی در دوره جدید عنوان کرد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد با اشاره به اهمیت به‌روز شدن حسابرسی‌های تمام دهیاری‌های استان تا پایان سال۹۱ گفت: شورای مشورتی توسعه روستاها در ۲۱بخش و ۲۱روستای استان یزد راه‌اندازی می‌شود.
وی با اشاره به ساخت و اختصاص ۲۰ واحد ساختمان ویژه دهیاری‌ها در روستاها، الکترونیکی کردن پرونده‌ها و برگزاری بیش از ۵۱ هزار و ۳۰۷ نفر ساعت دوره‌های آموزشی ویژه دهیاران و اعضای شورای روستاها را از دیگر اقدامات موثر در دوره جدید عنوان‌کرد.
مقیمی خرید ۱۱هزار تن قیر یارانه‌ای با اعتباری بالغ بر ۱۱میلیارد تومان برای اجرای آسفالت معابر روستاها، پیگیری تدوین سند توسعه روستایی با هدف استفاده از ظرفیت روستاها، کلنگ‌زنی اولین طرح مشارکتی روستایی کشور با مشارکت ۳۵۰خانوار روستایی، جذب ۳۵ میلیارد تومان اعتبار ویژه روستاییان استان و جذب ۱۷ میلیارد تومان اعتبار در امسال را از دیگر اقدامات انجام شده ویژه روستاییان استان یزد دانست.

بخش نظردهی بسته شده است..