نماینده اصلاح طلب اردکان عنوان کرد:

منشور اصلاح‌طلبی تهیه شده است

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس تاکید کرد:‌ خط مشی جریان اصلاح‌طلبی در راستای دستیابی به ائتلاف است که البته این ائتلاف ممکن است صد در صدی نباشد و نباید هم چنین انتظاری داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) محمدرضا تابش با حضور در غرفه خبرگزاری ایسنا در نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های جریان اصلاحات برای انتخابات گفت: خط مشی، استراتژی و راهبرد جریان اصلاحات ایجاد هماهنگی و انسجام برای حضور موثر در انتخابات است.

نماینده اردکان در مجلس با تاکید به اینکه هم جریان اصلاح طلب و هم جریان اصولگرا هر دو داخل نظام تعریف می‌شوند گفت:‌ این دو جریان دلبسته به نظام و انقلاب هستند و هر چقدراین جریانات منسجم‌تر کار انتخاباتی‌شان را انجام دهند مشارکت فراوان مردم را در صحنه‌ی انتخابات شاهد خواهیم بود.

تابش تصریح کرد:‌ البته اقتضای کار سیاسی این است زمانی که احزاب و یا جناحی قدرت را در دست گرفت برای محقق کردن اهدافش، در جهت برآورده کردن منویات و خواسته‌های مردم گام بردارد و این طبیعی است که اصلاح طلبان برای این که بتوانند میزان بیشتری از کرسی‌های مجلس را به دست آورند فعالیت می‌کنند و اصولگرایان هم همینطور.

وی درباره‌ی این که آیا منشور اصلاح طلبی نهایی شده است یا خیر؟ گفت:‌ تدوین این منشور موکول شده به شکل گیری شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان. البته منشور تهیه شده و در مورد انتشار آن شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان تصمیم‌گیری می‌کند.

 

واکنش تابش به تحریم مطبوعات از سوی رسانه‌های اصولگرا

این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از عدم حضور برخی رسانه‌های اصولگرا در نمایشگاه مطبوعات امسال فضای مطبوعات در دولت گذشته را برای رسانه‌های اصلاح‌طلب نفس‌گیر توصیف کرد.

تابش ضمن قدردانی از دولت و وزارت ارشاد برای برگزاری نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها یادآور شد: البته جای برگزاری جشنواره مطبوعات در این دوره خالی است و انتظار ما از وزارت ارشاد این است که جشنواره مطبوعات را با کیفیت بهتری برگزار کند چرا که نفس برگزاری جشنواره میدان رقابت بیشتری را پدید می‌آورد و زمینه را فراهم می‌کند که تولیدات بهتر و مطلوب‌تری ارائه شود.

 

وی با تأکید بر لزوم سعه صدر دولت نسبت به منتقدین نیز گفت: با توجه به اینکه منتقدین در اقلیت قرار می‌گیرند لازم است دولت بیش از موافقین به آنها عنایت داشته باشد چرا که در این صورت امکان طرح نقدها و صحبت‌های آنها نیز فراهم می‌شود.

 

نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به ضرورت رعایت انصاف از سوی منتقدین دولت نیز اظهار کرد: ما از آنها می‌خواهیم دولت را نقد کنند و نه تخریب.

 

این نماینده اصلاح طلب مجلس اضافه کرد: کسانی که نمایشگاه مطبوعات امسال را تحریم کردند کار خطایی انجام دادند زیرا حضور در نمایشگاه زمینه بیان آزاد افکار آنها را فراهم می‌یابد و آنها خود را از حضور در میدانی که می‌توانستند نقد کنند محروم کردند. به ویژه اینکه این نمایشگاه بازتاب بیرونی هم دارد و در این شرایط تحریم آن از سوی کسانی از داخل حاکمیت شایسته نبود.

 

تابش با اشاره به فضای مطبوعات در دولت گذشته نیز اظهار کرد: اصلاح طلبان قدری نقدپذیرتر بودند و سعه صدر آنها بالاتر بود و ابزار و لوازم نقد و تحمل ناروایی‌ها را بیش از منتقدین فعلی داشتند. این در حالی است که در آن زمان فضا، فضای غربت بود و چنان فضای نفس‌گیری بود و هجمه علیه اصلاح طلبان وجود داشت که حد و حصری برای آن متصور نبود.

 

تابش در پایان گفت: با این وجود مطبوعاتی که در آن زمان جریان اصلاح طلبی را هدایت و همراهی می‌کردند، هیچ‌گاه نمایشگاه مطبوعات را تحریم نکردند.

بخش نظردهی بسته شده است..