مدیر جدید گمرک یزد معرفی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) در مراسمی با حضور معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران، مدیر جدید گمرک یزد معرفی شد.

 معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران،در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل گمرک استان یزد اظهار داشت: گمرک سازمانی بسیار پیچیده است که با ۴۸ قانون مختلف در تجارت خارجی و ۳۰ سازمان به صورت مستقیم درگیر است.

وی با اشاره به عضویت و ارتباط این مجموعه با ۱۵ کنوانسیون بین المللی افزود: در حوزه واردات هم ۲۴ نوع عوارض از واردات و ۶۳ نوع معافیت داریم که برخی از آنها در هیچ نقطه ای از دنیا تا این حد وجود ندارد.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران تصریح کرد: این مشکلات و درگیریها از یک سو و توقع بخش های خصوصی در سرعت بخشی به کارها از سوی دیگر، نیازمند مجموعه سرمایه نیروی انسانی کاردان و یک سیستم جامع نرم افزاری بود از اینرو سامانه جامع امور گمرکی طراحی شد.

عسگری ادامه داد: این سامانه در حال حاضر در حال پیگیری است به گونه ای که کل تجارت خارجی کشور در این سامانه و با مدیریت گمرک در این سیستم ثبت شده و از طریق آن انجام می شود.

وی اظهارنامه از راه دور را یکی از نرم افزارهای این سیستم معرفی کرد و افزود: این سامانه در ۹۵ درصد از گمرک های کشور در حال انجام است و در مجموع سامانه جامع امور گمرکی به یک طرح مهم در کشور تبدیل شده و در استان یزد نیز به خوبی در حال کار است.

گمرک استان یزد به عنوان یک برند در کشور شناخته شده است

معاون گمرک کشور همچنین با اشاره به حضور پنج ساله خود به عنوان مدیرکل گمرک استان یزد گفت: گمرک این استان با وجود نیروهای پاک و صدیق و فعالیتهای چشمگیر چند سال اخیر به عنوان برند در کشور شناخته می شود.

استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: گمرک مرکزی حساس با نقش موثر که در ارتباط با پیشگیری از قاچاق و مشورت در حوزه تعرفه ها فعالیت های خوبی دارد و اگر بر ورود کالاهای کم ارزش نظارت نکند نه تنها تولیدکنندگان بلکه بازار کشور نیز آسیب می بیند.

سید محمد میرمحمدی افزود: از اینرو مدیریت قوی با همکارانی شایسته و پابه کار می طلبد که خوشبختانه گمرک استان یزد در این دو بخش قوی است و اگر چنین نبود فساد رخنه می کرد.

استاندار یزد با اشاره به توانایی و تجربه های مدیر جدید گمرک استان گفت: امیدوارم این جابجایی ها یک قدم در مسیر پیشرفت کشور و استان باشد و با تعامل و همکاری و همدلی این موفقیت‌ها هر روز بیشتر شود.

در این مراسم از خدمات هشت ساله سید اصغر چاووشی زاده قدردانی و حسن یاسری به عنوان مدیرکل جدید گمرک استان یزد معرفی شد.

یاسری پیش از این مسئولیت‌های مختلفی در ستاد مرکزی گمرک ایران داشته که برخی از آنها شامل سرپرست روابط عمومی، معاون حوزه ریاست کل، معاون دفتر بودجه، معاون دفتر اطلاعات مدیریت گمرکی، عضویت در شوراها و کمیته‌های مختلف گمرک ازجمله عضو شورای علمی- پژوهشی گمرک ایران، عضو و دبیر کمیته تدوین و بازنگری بخشنامه‌های گمرکی و عضو و دبیر شورای رسانه گمرک است.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..