طرح غربالگری در ادارات یزد اجرا می‌شود

no-thumbs

رئیس مرکز تحقیقات و پژوهشگاه دیابت استان یزد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ افزایش تحرک به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل دیابت در استان، از اجرای طرح غربالگری در ادارات استان یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ،سیدمحمدرضا آقایی‌میبدی  در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن هفته جهانی دیابت برگزار شد، اظهار داشت: ارائه خدمات تخصصی درمانی به بیماران مختلف، علاوه بر ارائه خدمات ویژه به بیماران دیابتی، در دستور کار مرکز درمانی دیابت یزد است.

رئیس مرکز تحقیقات و پژوهشگاه دیابت یزد گفت: در مرکز درمانی دیابت استان یزد، ۵۰ پزشک در ۲۵ رشته مختلف تخصصی و فوق تخصصی، در حال ارائه خدمات درمانی و تشخیصی به مراجعه کنندگان هستند.

وی با اشاره به انجام روزانه بیش از ۵۰۰ ویزیت در مرکز دیابت یزد افزود: تمام برنامه‌های غربالگری و مشاوره‌ای مرکز دیابت استان یزد در محل‌های از پیش اعلام شده و توسط افراد مشخص با کارت شناسایی معتبر انجام می شود.

آقایی با اشاره به وجود ثبت اطلاعات بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ مادر دیابتی باردار در استان یزد تصریح کرد: از ابتدای فعالیت مرکز تحقیقات و پژوهش‌های دیابتی استان یزد تا کنون، ۳۳ هزار پرونده ویژه بیماران دیابتی در این مرکز ثبت شد.

وی برگزاری کلاس‌های مشاوره زندگی سالم و مراقبتی ویژه بیماران دیابتی را از جمله اقدامات تأثیرگذار از سوی مرکز تحقیقات دیابت استان یزد دانست و بیان کرد: مرکز تحقیقات دیابت استان یزد اجرای پژوهش‌های کاربردی برای بیماران دیابتی را در دستور کار جدی خود قرار داده است.

آقایی با اشاره به اهمیت فرارسیدن هفته جهانی دیابت ادامه داد: شعار" زندگی با سلامتی شیرین است" به عنوان، شعار امسال هفته جهانی دیابت از سوی مرکز تحقیقات و پژوهشگاه دیابت کشور تعیین شد.

رئیس مرکز تحقیقات و پژوهشگاه دیابت استان یزد خاطرنشان کرد: تغذیه سالم، مراقبت‌های مستمر، ورزش، تحرک بدنی و مدیریت استرس، از جمله مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در پیشگیری از توسعه بیماری دیابت است.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ زندگی سالم از نظر پزشکی و تغذیه مناسب گفت: در استان یزد بیش از ۸۰ هزار نفر به بیماری دیابت مبتلا هستند و این تعداد شامل ۱۸ درصد افراد بالای ۳۰ سال و ۲۲ درصد افراد بالای ۴۰ سال در استان یزد هستند.

آقایی غربالگری در تمام ادارات استان به همراه جلسه آموزشی، غربالگری در مرکز دیابت، غربالگری و راه‌اندازی غرفه‌های مشاوره در پارک‌ها، محل‌های عمومی و ارزیابی وضعیت بهداشت دهان و دندان در بیماران سیستماتیک در پویش همگانی به صورت رایگان را از جمله برنامه‌های شاخص هفته جهانی دیابت در استان یزد عنوان کرد.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..