استاندارد یزد کیفیت کالاها را مشتری پسند می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل استاندارد یزد همزمان با روز ملی کیفیت گفت: استاندارد، کیفیتی در محصول بوجود می آورد که مصرف کننده و مشتری راضی باشند.

محمد دشتی اردکانی در سمینار آموزشی استاندارد و کیفیت که در پادگان شهید صدوقی یزد برگزار شد، افزود: رمز موفقیت سازمان ها آینده نگری، خلاقیت و کیفیت بهتر است.

وی اضافه کرد: سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان متولی اصلی کیفیت در کشور مهمترین وظیفه اش تدوین استانداردهای ملی بر اساس ویژگیهای مطلوب و کیفیت مقبول کالاست.
دشتی اردکانی ادامه داد: اگر چه امروزه با استفاده از علم یا مهندسی ژنتیک انواع جدیدی از محصولات غذایی و کشاورزی تولید می شود ولی هنوز دست طبیعت مهمترین عامل در کیفیت موثر است.
رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل استاندارد یزد اظهار کرد: اما در محصولات صنعتی بشر کیفیت را می سازد، مثلا اگر بدنه اتومبیل از ورق آهن نازکی ساخته شده باشد مقاومت آن در برابر حوادث (تصادفات، زنگ زدگی، و …) کم می شود، کیفیت کالا باید مطابق با شرایط لازم باشد تا مصرف کننده یا مشتری راضی شود.
دشتی اردکانی گفت: در بیشتر موارد می توان حدس هایی از کیفیت محصول زد و آن در مواردی است که مصرف کننده به آسانی می تواند خود قضاوت کند، اما در مورد کالای صنعتی پیشرفته مصرف کننده به سادگی نمی تواند از کیفیت کالا اطمینان حاصل کند.
این مسئول ادامه داد: در اینجا استاندارد به کمک مصرف کننده می آید و شرایط لازم را برای این کالاها تعیین و معرفی می کند، سازنده در صورتی که این شرایط را داشته باشد از سازمان ملی استاندارد گواهی استفاده خواهد گرفت.
دشتی اردکانی: این بدان معناست که این کالا با استاندارد ملی ایران منطبق است و مصرف کننده اطمینان خاطر پیدا می کند که در برابر پولی که می دهد جنس با ارزشی دریافت می کند.
وی با اشاره به اینکه از آنجا که اکثر استانداردهای ملی ما یا ترجمه و یا نشات گرفته از استانداردهای بین المللی هستند افزود: می توان به جرات ادعا کرد کالاهای دارای نشان استاندارد در کشور از لحاظ کیفیت با مشابه خارجی خود رقابت می کنند.
این مسئول گفت: استاندارد حداقل شرایط لازم را برای رضایت مشتری در نظر می گیرد، یعنی سعی می کند کیفیتی در محصول به وجود آورد که مصرف کننده و مشتری راضی باشند و تولید کننده هم در ساخت آن دچار مشکل فنی و مالی و غیره نشود.
دشتی اردکانی یادآور شد: استاندارد راحت بدست نمی آید بلکه در نتیجه تحقیق ، کنکاش ، مطالعه و مشاوره اهل فن بوجود آمده و عصاره کوشش ، مجاهدت دانشمندان ، فناوران و صنعتگران در تمام نقاط جهان می باشد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..