بازدید سرزده فرماندار بافق از اداره منابع طبیعی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز )"به نقل از روابط عمومی فرمانداری بافق،سید مهدی طلایی مقدم" بطور سرزده از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان بازدید و با رئیس و کارکنان این اداره دیدار و گفتگو کرد.فرماندار بافق ضمن بازدید از قسمتهای مختلف اداره منابع طبیعی در نشستی با رئیس و کارمندان اداره با اشاره به گستردگی شهرستان و وجود تصرفات غیرمجاز و تخریب عرصه های منابع طبیعی خواستار برخورد قانونی با متجاوزین و متصرفین شد.

طلایی مقدم بر ضرورت تعامل و همکاری با دستگاههای اجرایی شهرستان تاکید کرد و گفت: در راستای توسعه شهرستان باید از همه ظرفیت ها در کنار حفاظت از منابع طبیعی بهره برد.

در ادامه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته گفت : منطقه گودگوار یکی از بحرانی ترین نقطه کانون فرسایش بادی شهرستان است که تاکنون بیش از ۱۴۰۰ هکتار از این منطقه بیابانزدایی شده است.

کمال کریمی افزود : عملیات بیابانزدایی و تثبیت شن های روان در منطقه گودگوار از سال ۱۳۸۷ به وسعت ۳ هزار و ۷۱۶ هکتار با کاشت گونه های گز، سیاه تاغ، اسکمبیل و بره تاغ آغاز و به مدت ۱۰ سال ادامه دارد. 

 

بخش نظردهی بسته شده است..