راهکارهای توسعه ورزش استان بررسی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) نشست مشترک استاندار یزد با رؤسای هیئت‌های ورزشی استان با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مشاور استاندار در حوزه ورزش و مدیرکل ورزش و جوانان استان در سالن مرحوم حمیدیا استانداری برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست هم‌اندیشی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع) اظهار داشت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به دو حوزه سلامت و ورزش دارد و در دو سال گذشته تلاش‌های خوبی در استان در حوزه ورزش انجام‌شده است.
«سید محمد میرمحمدی» ادامه داد: دولت به دلیل تحریم‌های ظالمانه و کاهش شدید قیمت نفت با محدودیت‌های مالی شدید روبرو بوده است و نتوانسته‌ایم آن‌گونه که شایسته بوده از هیئت‌های ورزشی استان حمایت کنیم اما تمام تلاش و دغدغه مسئولان ارشد استان ارتقای ورزش در تمام رشته‌های ورزشی است.
وی افزود: هیئت‌های ورزشی استان توانسته‌اند علیرغم کمبود اعتبار و امکانات اندک درخشش‌های چشمگیری داشته باشند و دعوت ورزشکاران استان به تیم‌های ملی و کسب مدال‌های مختلف ملی، آسیایی و حتی جهانی نشان می‌دهد که وضعیت ورزش استان بهبودیافته است و امیدواریم این اتفاق برای تیم‌های ورزشی ما در رشته فوتبال نیز رخ دهد و فوتبال استان به آن جایگاه واقعی خود دست یابد.
میرمحمدی ضمن قدردانی از تلاش‌های رؤسای هیئت‌های ورزشی استان تصریح کرد: کار شما تنها در حوزه مدال‌آوری ورزشکاران و استعدادیابی نوجوانان و جوانان مستعد در رشته‌های مختلف ورزشی خلاصه نمی‌شود و رؤسای هیئت‌های ورزشی نقش تأثیرگذاری در بهبود سلامت روانی، روحی و جسمی جامعه و مردم استان دارند.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان گفت: رسانه ملی و رسانه‌های مکتوب و مجازی استان نقش مهمی در ترویج و گسترش فرهنگ ورزش در استان و ایجاد انگیزه در بین جوانان و نوجوانان دارند.
استاندار یزد اظهار داشت: اگر فرهنگ ورزش در جامعه و در بین مردم استان و خانواده‌ها نهادینه شود به‌راحتی می‌توانیم حمایت خیرین و صنعتگران را از حوزه ورزش جلب کنیم.
میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور معلولان، ناشنوایان و نابینایان استان در رشته‌های ورزشی و مدال‌آوری آن‌ها اشاره کرد و افزود: حضور این ورزشکاران با محدودیت‌هایی که دارند نشان‌دهنده توانمندی بالای آن‌ها است که علیرغم محدودیت‌های جسمی برای ما غرور ملی را به ارمغان می‌آورند.
وی همچنین تأکید کرد: هرگز نباید ورزش را سیاسی کرد و شایسته است اجازه دهیم ورزش مسیر مستقل خود را ادامه دهد اما می‌توانیم از کمک تمام افراد حقیقی و حقوقی برای توسعه ورزش استان در چارچوب ضابطه و قانون استفاده کنیم.
استاندار یزد در پایان سخنان خود برگزاری چنین نشست‌های هم‌اندیشی را برای توسعه ورزش استان به‌ویژه در حوزه بانوان بسیار ضروری و مؤثر دانست و به رفع مشکلات هیئت‌های ورزشی استان تأکید کرد.
در ادامه این نشست هم‌اندیشی، «کارگر» معاون مدیرکل ورزش و جوانان استان و تعدادی از رؤسای هیئت‌های ورزشی استان گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه ورزش استان را ارائه کردند.

بخش نظردهی بسته شده است..