فرماندار یزد خواستار شد؛

افزایش کیفیت پخت نان در شهرستان یزد

فرماندار یزد گفت: نانوایان باید با رعایت اصول مربوط در ارتقای کیفیت نان به دنبال افزایش کیفیت نان باشند و در این زمینه همه شهروندان به عنوان بازرس باید بر عملکرد این واحدها نظارت داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)، جلسه کارگروه بهبود کیفیت آرد و نان شهرستان یزد به ریاست فرماندار و با حضور معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری، معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سایر اعضاء تشکیل شد.

" محمود شاکری شمسی " در این جلسه با بیان اینکه اکثریت مردم جامعه از نان استفاده می کنند اظهار داشت: پخت نان با کیفیت از مهمترین حقوق شهروندان می باشد که همه باید در راستای احترام به این حق تمام تلاش خود را به کار بندیم.

فرماندار یزد بر نظارت بر واحدهای نانوایی تأکید کرد و افزود: همه شهروندان جامعه می بایست نقش بازرس را ایفا نمایند و مجموعه را یاری دهند تا نان با کیفیت پخت شود.

وی با گلایه از برخی سهل انگاری ها صورت گرفته در خصوص پخت نان با کیفیت تصریح کرد: نانوایان می بایست مباحث مربوط به ارتقای کیفیت و نیز رعایت استانداردهای مورد نظر از جمله وزن قانونی، عدم استفاده از جوش شیرین و سایر افزودنی‌های غیرمجاز، رعایت موازین بهداشتی، ساعت کاری و نرخ را مدنظر قرار خواهند داد.

رئیس کارگروه آرد و نان شهرستان یزد با اشاره به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر آزاد سازی نرخ ۲۰ درصد نانوایی ها خاطرنشان ساخت: این مصوبه در راستای ارتقای کیفیت نان و با هدف رقابت در بین واحدهای نانوایی بوده است که از شمول قیمت گذاری مستثنی است.

" شاکری شمسی " در پایان با بیان اینکه یکی از بدیهی ترین حقوق هر مشتری آگاهی از قیمت کالایی است که خواهان خریدن آن است اظهار داشت: نانوایانی که نان تولیدی آنان با نرخ آزاد می باشد، موظف هستند تا قیمت مورد نظر خود را در انظار عموم مردم قرار دهند.

بخش نظردهی بسته شده است..