روایت وزیر از توقف بافندگی در یزد:

به دنبال احیاء صنعت بافندگی هستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مشکلات صنعت نساجی و پوشاک کشور تصریح کرد: ما در صنعت نساجی و پوشاک مشکل داریم و اگر کاری نکنیم مثل گذشته که جفایی بر این صنعت وارد شد مشکلات ادامه پیدا می‌کند. در حال حاضر کارگروه‌هایی در زمینه‌های پارچه، پوشاک، مواد اولیه، ماشین آلات و ... تشکیل و برنامه ده ساله...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) به گفته نعمت زاده در سال‌های گذشته دو کارخانه ماشین سازی در تبریز و بافندگی در یزد وجود داشت که تولید آن‌ها متوقف شده است و وزارت صنعت به دنبال این است که بتواند بخشی از ماشین‌های تولیدی را در داخل کشور احیا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که اتحادیه‌های نانوایی جواز ایجاد نانوایی‌های جدید نمی‌دهند و این موضوع را به دستور وزیر صنعت نسبت می‌دهند گفت: ارائه مجوز برای نانوایی در اختیار اتحادیه‌هاست و ما با آن کاری نداریم و این اتحادیه‌ها براساس تعداد نانوایی‌ها در هر منطقه جوازهایی را صادر می‌کنند.

 

وی افزود: هر جایی که نانوایی ندارد و نیاز احساس می‌شود باید جواز جدید صادر شود و ممکن است در جاهایی که نانوایی‌های زیادی دارد مجوز جدیدی برای ایجاد نانوایی داده نشود.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..