“هندوانه به شرط عشق” در یزد نقد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد کتاب "هندوانه به شرط عشق" اثر "فرهاد حسن زاده" نویسنده‌ی کودک و نوجوان را در ویژه‌برنامه‌ی ادبی دو پنجره نقد کردند.

"عباسعلی دانافر" مدیر کل کانون پرورش فکری استان یزد در این برنامه یادآور شد: نشست  ادبی دو پنجره، یکی از برنامه‌های جذاب و هیجان‌انگیز کانون است که همیشه خاطره‌ی  دیدار چهره به چهره با یک نویسنده‌ یا شاعر کودک و نوجوان را برای اعضا به یادگار می‌گذارد و البته فرصت مغتنمی برای مربیان و اعضا است.

وی به چاشنی طنز به عنوان یکی از ویژگی‌های آثار حسن‌زاده اشاره و تصریح کرد: ما در بیشتر عرصه‌های جامعه امروز جدی هستیم و بر این اساس نیاز به چاشنی طنز در چنین جامعه‌ای همواره احساس می‌شود.

"فرهاد حسن‌زاده" نویسنده‌ی رمان "هستی" و مجموعه‌ی "هندوانه به شرط عشق" نیز در این برنامه گفت: در نشست ادبی دو پنجره علاوه بر نقد اثر نویسنده و خوانش اثر عضو و نقد آن توسط نویسنده‌، پنجره‌ی سومی برای نویسنده گشوده می‌‌شود که در آن من نویسنده رو در رو از کودکان و نوجوانانی که اثر را نقد و بررسی می‌کنند، یاد می‌گیرم.

در این نشست نیاز کودکان و نوجوانان در جامعه‌ی امروز، تفاوت بین رمان و داستان کوتاه، بررسی شکل‌گیری سوژه‌های طنز در داستان و غیره از مباحث مطرح شده توسط اعضا بود.

همچنین شش اثر داستانی در این نشست توسط اعضای مرکز فرهنگی هنری مهریز، مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک یزدو مرکز شماره‌ی سه یزدخوانده شد و مورد نقد حسن‌زاده قرار گرفت.

در این نشست همچنین از برگزیدگان طرح‌های کتاب‌خوانی ۹۴-۹۳ مرکز فرهنگی هنری شهرستان تفت، مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی چهار یزد و مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک اردکان تجلیل شد.

یاداور می‌شود؛ "‌فرهاد حسن زاده" فروردین ماه ۱۳۴۱ در آبادان به دنیا آمد. او از اعضای مؤسّس و نایب رئیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و از فعالانِ نویسندگی در نشریات مربوط به این گروه سنّی است.

حسن زاده درجشنواره بزرگ بیست سال ادبیات کودک و نوجوان سال ۱۳۷۹ توانست عنوان "نویسنده برگزیده" را از آن خود کند . او در سال ۱۳۸۳ با رمان "حیاط خلوت" نامزد دریافت جایزه بنیاد گلشیری شد و آثار "عشق و آینه"، "دو لقمه‌ چرب و نرم" و  "همان لنگه کفش بنفش" او، در سالهای ۱۳۸۱،۱۳۸۰ و ۱۳۸۳ به عنوان کتاب سال نشریه سلام بچه ها انتخاب شد.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..