خاطرات رزمندگان استان یزد گردآوری می‌شود

no-thumbs

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد از اجرای طرح السابقون در استان یزد و گردآوری خاطرات تمام رزمندگان استان یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) محمد رجبی در حاشیه نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد با بیان اینکه دوران دفاع مقدس اوج افتخارات ملت ایران بود، اظهار داشت: دشمنان با شبهات و ابهامات به دنبال کم‌رنگ کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی به‌ویژه دفاع مقدس هستند.

وی افزود: برای اینکه آثار و ارزش‌ها و تجربیات ۸ سال دفاع مقدس از بین نرود و تاکیداتی که رهبر معظم انقلاب در این باره دارند، ضرورت دارد آثار دفاع مقدس در استان جمع‌آوری و به نسل آینده منتقل شود.

وی با اشاره به جمع‌آوری آثار رزمندگان، آزادگان، جانبازان و خانواده‌های معظم شهدای استان در قالب طرح السابقون گفت: به حمدالله همه مسئولان پای کار آمده‌اند و قرار است ظرف ۴سال این طرح در تمام شهرستان‌های استان اجرا شود.

رجبی افزود: در این طرح با همه رزمندگان و آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا مصاحبه انجام و آثار و مستندات به صورت کتاب و فیلم جمع‌آوری می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه طرح السابقون از طرح‌های جامع، سنگین و تاثیر‌گذار در این زمینه است، گفت: برای اجرای این طرح ظرف مدت ۴سال هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در استان برآورد شده است.

وی تصریح کرد: قرار است با رایزنی با شرکت‌ها، مدیران و بانک‌ها همانطور که در دوران ۸ سال دفاع مقدس نقش‌آفرینی و مشارکت کردند در تامین هزینه و انجام این طرح هم مشارکت کنند.

وی از کسانی که توان مالی دارند دعوت کرد برای انجام طرح السابقون در استان یزد با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همکاری کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان یزد خاطرنشان کرد: از آنجا که سپاه پاسداران نقش مهمی در اعزام نیروها داشته است و بسیاری از اطلاعات شهدا و خانواده‌های شهدا را دارند این طرح با محوریت سپاه ناحیه هر شهرستان و جهاد کشاورزی که در دوران دفاع مقدس با عنوان جهاد سازندگی نقش داشتند اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: حدود ۱۲۰ نفر از جوانان و کسانی که علاقه‌مند هستند در این دوره ثبت نام کرده‌اند و تاکنون ۲ دوره آموزش مصاحبه‌گران برگزار شده و برای هر شهرستان یک مسئول که خودش از جنس دوران دفاع مقدس است انتخاب شده تا با برگزاری جلسات همفکری و شورای سیاست‌گذاری هر شهرستان طرح السابقون را انجام دهند.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..