مدیران صنعتی یزد برای عبور از بحران‌ها منسجم شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد انسجام مدیران صنعتی را برای عبور از بحران‌ها مفید خواند و از مدیران دولتی نیز خواست تا از مقام مشورتی و راهنمایی‌های این قبیل انجمن‌ها در پیشبرد اهداف خود کمک بگیرند.

"محمدعلی طالبی" در نشست هم‌اندیشی انجمن مدیران صنایع و معادن شهرستان مهریز با اشاره به این که تشکل بزرگ، تشکلی است که تولید کالا و ایجاد اشتغال می‌کند، تاکید کرد: مشارکت گروهی در حوزه‌های مختلف توانسته است بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کم کند.

وی با اشاره به تشکیل انجمن مدیران صنایع و معادن شهرستان مهریز، گفت: یک نظام صنفی قوی که اعضای قوی و منسجم داشته باشد، می تواند مسایل و مشکلات را راحت‌تر پیگیری کند و تعامل دولت‌ها با این قبیل انجمن‌ها بسیار است و در قبال این مجموعه‌ها، احساس  مسئولیت بیشتری می‌کنند.

طالبی با بیان این که جامعه نیازمند بخش خصوصی در سطح قوی است، انسجام مدیران صنعتی را برای عبور از بحران‌ها، مفید دانست و تاکید کرد: مدیران دولتی باید از مقام مشورتی و راهنمایی‌های انجمن‌ها در پیشبرد اهداف خود کمک بگیرند.

وی تاسیس انجمن مدیران صنایع و معادن شهرستان مهریز را در مجموعه صنایع استان به فال نیک گرفت و گفت: این حرکت مدیران صنایع مهریز، باید الگویی برای مدیران صنایع سایر شهرستان‌های استان برای پیگیری و تسریع در درخواست‌های خودشان و همچنین ارتباط برقرار کردن با مدیران بومی و فرا استانی، شود.

معاون استاندار در پایان نیز تاکید کرد: انجمن‌ها برای پیگیری کارهایشان و تسریع در اموراتشان  باید خود را به مسئولان استان تحمیل کنند و پیگیر باشند تا جامعه‌ای مدرن و خوب رقم بخورد.

"سید محمد رستگاری" فرماندار مهریز با اشاره به رشد نسبی شهرستان مهریز در زمینه صنعت و سرمایه گذاری در این بخش، گفت: انجمن مدیران صنایع و معادن شهرستان مهریز با حضور بزرگان صنعت و کارافرینان شهرستان تشکیل شده است و در راستای تعامل بین صنایع و دولتمردان و بررسی و ارائه راه حل جهت حل مشکل صنایع شهرستان فعالیت می‌کند.

وی افزود: توجه و اهمیت دادن به تشکل‌های مردم نهاد از مهمترین اولویت‌های کاری مجموعه مدیریت شهرستان مهریز است که با توجه به روند رو به رشد صنعتی شدن شهرستان نیاز به تشکیل یک انجمن مردم نهاد در بحث صنعت احساس می‌شد که این امر هم به همت و تلاش صنعتگران پیشکسوت شهرستان اجرایی شد.

رستگاری خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز هم‌اکنون جلسات مستمری با حضور مدیران صنایع برگزار و با تبادل نظری که بین صنعتگران شهرستان می‌شود، مشکلات جمع آوری و همراه با راه حل پیشنهادی به مدیریت شهرستان و مدیران مربوطه ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: حضور تشکل مردم نهاد انجمن مدیران صنایع و معادن شهرستان مهریز، یک بازوی قوی و مطمن برای مدیریت شهرستان جهت آشنایی با مشکلات صنایع مهریز و رفع و هموار کردن مسیر سرمایه گذاری در شهرستان است.

"وحید رضا دهقانی‌زاده" مدیر عامل انجمن مدیران صنایع و معادن شهرستان مهریز نیز با اشاره به وضعیت صنعت شهرستان و اهداف تشکیل انجمن و قرار داشتن یک درصد جمعیت کارگری استان در مجموعه اعضا انجمن مهریز، گفت: از مهمترین اهداف انجمن مردم نهاد مدیران صنایع مهریز، ایجاد و همفکری در توسعه و سرمایه‌گذاری صنعت و اشتغالزایی و همراهی با دولتمردان در رفع مشکلات صنعت است.

 وی خواهان احترام مدیران و مسئولین استان و شهرستان به مدیران واحدهای تولیدی شد و گفت: با احترام متقابل، نیمی از سختی‌های متحمل بر مدیران واحدهای تولیدی رفع می‌شود.

"حسین نیک فرجام" مدیر یکی از واحدهای تولیدی شهرستان نیز از مسئولین ارشد استان خواست که در این اوضاع بحرانی صنعت، لااقل پای درد دل مدیران صنایع بنشینند و اگر هم کاری برای صنعتگران نمی‌کنند، حداقل چوب لای چرخ آنان نگذارند، زیرا هم‌کنون اکثر صنایع شهرستان و استان در حال زمین خوردن هستند.

"ندافیون" یکی دیگر از فعالان عرصه صنعت شهرستان مهریز نیز گفت: انتظار بخش خصوص از دولتمردان مالی نیست، بلکه بخش روان‌سازی و بحث حمایتی است.

وی در ادامه خواستار استفاده مسئولین از پتانسیل‌های انجمن‌های مردم نهاد در حد مشاوره شد.

"مشروطه" یکی دیگر از فعالان صنعتی هم گفت: مجموعه استانداری و قسمت‌های مرتبط با صنعت باید ارتباطات خود را با صنعتگران بیشتر کنند و فاصله را کم کنند، با صنعتگران بنشینند و از نظرات آنها استفاده کنند.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..