مدیر گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی یزد مطرح کرد:

درگذشت بیش از ۲۶۴ نفر درحوادث ترافیکی استان یزد در سال گذشته

مدیر گروه سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: سال گذشته بیش از ۲۶۴ نفر در حوادث ترافیکی استان یزد درگذشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) محمد حسن جانفدا، مدیر گروه سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم پزشکی یزد روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته بیش از ۲۶۴ نفر درحوادث ترافیکی استان یزد جان خود را از دست دادند و همچنین ۶۲۶۴ نفر نیز مجروح شدند.

 

وی افزود: بر اساس برآوردهای انجام گرفته سالیانه ضرر اقتصادی ۳۹ میلیارد دلاری از تولید ناخالص ملی که برابر با ۶.۴۸ درصد است، تنها یک بعد از ابعاد این حوادث انسان ساخت است.

 

مدیرگروه سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: اصلاح این روند نیازمند فرهنگ سازی و همگرایی بین  تمام سازمان ها مثل آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، دادگستری، سازمان حمل و نقل و پایانه ها، صدا و سیما، سازمان تبلیغات (مبلغین به عنوان سفیران سلامت در حوزه تبلیغات و بهره بردای از مجالس مذهبی برای ارتقای شاخص های سلامت) و سایر دستگاه های مربوطه است.

 

جانفدا در پایان گفت: در این راستا اولین همایش رفتار ترافیکی ایمن- زندگی سالم به همراه رونمایی از سند ارتقای فرهنگ ترافیک استان در روزهای ۲۳ و ۲۴ آذرماه سال جاری با شرکت هفت دانشگاه علوم پزشکی جنوب شرق به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار می شود.

دانشجو

بخش نظردهی بسته شده است..