یزدی‌ها و ثروت بافت تاریخی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رئیس شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر این‌که تنها منبع درآمدی شهر یزد،بافت تاریخی است، بر ضرورت شناساندن اهمیت بافت تاریخی به ساکنان بافت تاکید کرد.
به گزارش همشهری، حجت‌الاسلام «عباس زارع» با اشاره به علاقه گردشگران خارجی برای بازدید از بافت تاریخی یزد، ادامه داد: برخی از گردشگران سفر ۱۳ ساعته با هواپیما را برای بازدید از این بافت ارزشمند به جان می‌خرند اما برخی از ساکنان بافت از اهمیت سکونت در آن بی‌خبرند. وی افزود: نگهداری و حفاظت از بافت تاریخی باید به صورت فرهنگ همگانی در بین ساکنان آن توسعه یابد و مردم به اهمیت و ارزش این بافت واقف شوند تا با دستگاه‌های متولی همکاری کنند.
این عضو شورای شهر گفت: فرهنگ برخورد با گردشگران نیز باید در بافت تاریخی تقویت شود چرا که حضور گردشگران در بافت در کنار ابعاد فرهنگی و اجتماعی گسترده‌ای که برای رونق بافت دارد، به رونق اقتصادی شهرو استان نیز کمک می‌کند.
زارع تاکید کرد: یکی از راهکارهای پیشنهادی برای تقویت محله‌های تاریخی شهر، مرمت خانه‌های قدیمی و واگذاری آنها به زوج‌های جوان برای سکونت است.
رئیس شورای شهر یزد ادامه داد: زمانی که خانه‌های بافت تاریخی بعد از مرمت به‌صورت رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد، روح تازه‌ای در بافت دمیده می‌شود که برای رونق آن بسیار موثر است.
وی ادامه داد: متاسفانه همه برای بافت تاریخی غضه می‌خوریم اما برای نجات آن تلاشی نمی‌کنیم. در واقع این بزرگ‌ترین ضربه‌ای است که متوجه بافت تاریخی یزد است و باید این دیدگاه را تغییر دهیم.
این عضو شورای شهر افزود: اگر رونق به بافت تاریخی برگردد، تخریب‌ها کاهش قابل توجهی خواهد داشت و می‌توان سالیان سال از ظرفیت‌های این بافت برای رونق گردشگری بهره برد در غیر این صورت این ارزش‌ها پایدار نخواهند ماند.

بخش نظردهی بسته شده است..