فعالیت۱۵۰۰هیئت مذهبی دریزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت بیش از هزار و ۵۰۰ هیئت مذهبی در استان یزد گفت: برنامه‌ای برای رتبه‌بندی این هیئت‌ها نداریم.

حجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی  اظهار داشت: به تازگی صحبت هایی در مورد رتبه بندی هیئت های مذهبی شایع شده که این مطالب را تکذیب کرده و اعلام می کنیم تاکنون نه تنها هیچ برنامه ای در این راستا اجرا نشده بلکه برنامه ای نیز در دست تدوین برای این حرکت نداریم.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌های عزاداری استان یزد اکنون به الگویی برای همه کشور تبدیل شده اند، بیان کرد: عزاداری‌هایی که توسط هیئت های مذهبی در استان یزد اجرا می شود بی‌نظیر است و توانسته نظر بسیاری از علما و رهبر معظم انقلاب را جلب کند زیرا از بدعت‌ها به دور است.

حسینی کوهستانی با بیان اینکه هیئت های عزاداری استان یزد در طول دهه اول و دوم محرم، برنامه‌های بسیار خوبی اجرا کردند و یکی از بهترین عزاداری ها در سطح کشور را داشتند، عنوان کرد: این برنامه های خوب بار دیگر زیبایی‌ها و شور عزاداری حسینی در یزد را برای دنیا به نمایش گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: در این بین برخی از هیئت‌ها که تعداد آنها به تعداد انگشتان یک دست و حتی کمتر هم نمی رسد، متاسفانه در انتخاب اشعار، آهنگ و مضامین مرثیه های خود دقت لام را نکرده بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد ابراز امیدواری کرد: تمام ارکان هیئت‌های مذهبی استان یزد اعم از شاعران، مداحان و روسای هیئت‌ها و … در انتخاب شعر و آهنگ مرثیه های خود موارد لازم را برای حظ مقام و منزلت عزاداری امام حسین (ع) به کار گیرند.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..