دستگیری کلاهبردار ۱۲۰ میلیارد ریالی در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) فرمانده انتظامی یزد از دستگیری فردی خبر داد که ۱۲۰ میلیارد ریال از شهروندان یزدی کلاهبرداری کرده بود.سردار ایرج کاکاوند گفت: با توجه به دریافت خبری مبنی بر کلاهبرداری فردی ۲۸ ساله از شهروندان و متواری بودن وی از شهر یزد به مکانی نامعلوم، دستگیری وی به ماموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی ارجاع داده شد.

وی ادامه داد: با شروع تحقیقات پلیسی مشخص شد که این متهم با انجام مانورهای متقلبانه و با معرفی خود به عنوان وارد کننده لوازم یدکی خودرو و همچنین خرید و فروش سکه و طلا، مبالغ بسیار زیادی را از شهروندان کلاهبرداری کرده و متواری شده است.
این مسئول افزود: تلاش و پیگیری های ماموران اداره آگاهی ادامه داشت تا اینکه ردپایی از متهم در تهران به دست آمد و لذا برای دستگیری وی هماهنگی های لازم با مقام قضائی انجام شد.
کاکاوند ضمن اشاره به اخذ نیابت قضائی گفت: با ورود ماموران پلیس به تهران، متهم که دارای چندین مخفیگاه بود به طور مداوم محل اختفای خود را تغییر می داد تا سرانجام با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس، دستگیر و به استان یزد انتقال داده شد.
کاکاوند ادامه داد: متهم در بازجویی های اداره پلیس به کلاهبرداری از شهروندان به بهانه های مختلف از جمله واردات لوازم یدکی خودرو، خرید و فروش سکه و طلا و غیره اعتراف کرد.
وی گفت: متهم با فریب تعدادی از شهروندان و همچنین معرفی خود
به عنوان فرد بانفوذ و صاحب منصب، تعدادی از مالباختگان را از طریق اخذ وام بانکی و واریز به حساب خودش در ازای پرداخت سود و سرمایه گذاری در کار تجاری فریب داده است.
رئیس پلیس استان یزد ضمن اشاره به این موضوع که بیش از ۲۰ تن از مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه و از این کلاهبردار طرح شکایت کردند افزود: با دستور مقام قضائی و با قرار قانونی مناسب، متهم روانه زندان شد.
فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه یکی از شیوه های این کلاهبردار این بوده که همیشه تعدادی سکه طلا در خودرو خود و در مقابل دید مالباختگان قرار می داده تا اعتماد آنها را به خود جلب کند یادآور شد: شهروندان به افرادی که وانمود می کنند با سرمایه گذاری بسیار کم و اندک سود بالایی پرداخت خواهند کرد به هیچ وجه اعتماد نکنند.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..