ارایه تسهیلات برای تحریک سرمایه گذاری در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد گفت : به منظور ایجاد صنایع هایتک (صنایع پیشرفته) مورد نیاز که باعث ماندگاری نخبگان در استان می شود ارایه تسهیلات برای تحریک سرمایه گذاری را پیشنهاد کرده ایم.

حمیدرضا نصیری زاده  در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان اردکان افزود: یزد دومین استان از لحاظ مهاجرپذیری و چندین سال پیاپی مقام اول را در کنکور سراسری کسب کرده است که برای اشتغال و ماندگاری قشر تحصیل کرده باید برنامه ریزی و سرمایه گذاری کنیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات کنونی تنها جوابگوی آماده سازی زیرساخت برای سرمایه گذاری در کشور است، اظهار کرد : ۹۷ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری عمرانی برای رشد یک درصدی لازم است در حالی که طبق برنامه ششم توسعه باید سالانه ۸ درصد رشد حاصل شود، بنابراین باید بر جذب سرمایه گذار خارجی و حمایت از سرمایه گذاران داخلی برنامه ریزی کنیم.
نصیری زاده با بیان اینکه کمیته برنامه ریزی در راستای برنامه ریزی برای توسعه شهرستان ها تشکیل شده است، خاطرنشان کرد : اردکان دارای ظرفیت های خوبی برای پیشرفت است و ما ظرفیت های قانونی برای جذب بودجه را بررسی و به دستگاه های استان ارسال کرده ایم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد ادامه داد: همچنین در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور و قانون بودجه سال ۹۵ ، طی نامه ای به دستگاه ها، از آن ها خواسته شده تا احکامی را که امکان طرح و لحاظ شدن در این برنامه دارند ارائه کنند.
این مسئول منابع تامین اعتبار استان را شامل تملک دارایی ها، ماده ۱۸۰ و ۲ درصد نفت و گاز برای مناطق محروم (بر اساس جمعیت) عنوان کرد و گفت : در بودجه امسال تغییراتی صورت گرفته و بودجه ای به عنوان بودجه مرکزی (گلوبال) جهت مرکز استان تعریف شده و به دستگاه هایی نظیر صدا و سیما اختصاص می یابد که به کل استان خدمات می رسانند.
فرماندار اردکان نیز در این جلسه که با موضوع توزیع اعتبارات شهرستان برگزار شد، گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات، امکان تامین اعتبار برای همه طرح های شهرستان فراهم نبوده است.
حسین اسماعیلی با اشاره به اینکه اعتبارات شهرستان اردکان در سال جاری ۱۸۲ میلیارد ریال و معادل ۱۲.۸ درصد کل اعتبارات استان بوده است، افزود: از این میزان ۱۲ درصد در بخش آب، ۱۵ درصد آموزش، ۲۶ درصد راه و عمران شهری، ۱۲ درصد میراث فرهنگی و هنر و ۹ درصد نیز در بخش صنعت و زیرساخت های شهرک های صنعتی تخصیص داده شده است.
وی ادامه داد: بدنبال تامین اعتبار سایر طرح ها از بخش منابع ملی هستیم و امیدواریم کار تخصیص و جذب اعتبارات به سرعت انجام شود تا مشکلی در روند اجرای طرح ها پیش نیاید.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..