بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی به روستاهای اردکان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان از بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی به روستاهای اردکان تا سال آینده خبر داد و افزود: مجتمع ترک آباد برای آبرسانی به ۳ روستای ترک آباد، چاه افضل و حسن آباد انارکی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.
به گزارش همشهری «محمدرضا حاتمی» افزود: این مجتمع آب مورد نیاز دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان و صنایع موجود در حاشیه مسیر اصلی اصفهان – یزد را نیز تامین خواهد کرد. وی ادامه داد: عمر بالای ۴۰ سال خط انتقال و شبکه توزیع و ارتباط هیدرولیک لوله‌های نامناسب شبکه توزیع و حجم ناکافی مخازن و فرسودگی آنها نیاز این منطقه را به خط انتقال، شبکه توزیع و ساخت مخزن ضروری ساخته است.  این مسئول با اشاره به شروع ساخت این مجتمع در سال۹۰ هدف از اجرای آن را تامین و توزیع عادلانه آب درسه روستا با تعداد خانوار ۷۷۵ و جمعیتی معادل ۳‌هزار نفر اعلام کرد.
حاتمی گفت: برای ساخت این مجتمع تاکنون ۱۴ هزار و ۳۴۵ میلیون ریال اعتبار هزینه شده و برای تکمیل و بهره‌برداری نیز به ۲۴ هزار و ۲۷۱ میلیون ریال اعتبار دیگر نیاز است.
وی پیش‌بینی کرد؛ در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، این طرح در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و افزود: آب این مجتمع ۴۰درصد از طریق چاه و ۶۰ درصد از محل آب انتقالی به استان تامین می‌شود. مدیر عامل آبفار یزد ادامه داد: با تکمیل این طرح آبرسانی، از نظر فنی شاهد کاهش تلفات آب آشامیدنی موجود در شبکه خواهیم بود و این کار جداکردن آب آشامیدنی و بهداشتی را از آب مربوط به فضای سبز و بخش صنعت ضروری می‌سازد.  وی ادامه داد: این طرح همچنین از نظر اقتصادی باعث توسعه مراکز دولتی، گردشگری و دانشگاهی می‌شود و از مهاجرت اهالی به شهرها جلوگیری و باعث جذب دانشجو به منطقه می‌شود.  حاتمی از دیگر مزایای این طرح را ارتقای سطح کیفی و کمی آب آشامیدنی روستاهای منطقه، تامین فشار مناسب در شبکه توزیع آب آشامیدنی روستاها، جلوگیری از جیره‌بندی آب آشامیدنی در فصول گرم سال و همچنین بالا رفتن حجم ذخیره آب عنوان کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..