فیلم سینمایی چشمه در یزد کلید خورد

no-thumbs

تولید فیلم سینمایی «چشمه» با مضمون فرهنگ و تمدن کاریزی در استان یزد (باغ پهلوانپور مهریز) آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) نویسنده، تهیه کننده و کارگردان فیلم چشمه گفت: این استان به عنوان متولی فرهنگ و تمدن کاریزی از دیرباز به همگان شناسانده شده است.
فرهاد مهرانفر افزود: از آنجایی که مضمون و موضوع این فیلم مرتبط با تمدن کاریزی یزد انتخاب شده است و باتوجه به اینکه مهریز ویژگی های خاص خود به عنوان یکی از مراکز انشعاب آب و یا منشأ قنات ها که از کوهپایه های مهریز سرچشمه می گیرد را داراست، نیاز به این بود که مکانی را به عنوان قنات که لوکشین اصلی فیلم است و حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد اتفاقات فیلم در آن روی می دهد، در دسترس داشته باشیم.
وی اضافه کرد: از آنجایی که سازه طبیعی و واقعی قنات امکان ورود و نورپردازی را برای کار داستانی نداشت، ناچار بودیم دکوری را آماده کنیم که با استفاده از راهنمایی و نظر احمد معین قفقازی به عنوان یک صاحب نظر در معماری و فیلم سازی یک دکور ساده که امکان ایجاد آن در زمین بود را به شکل و اندازه طبیعی در فضایی به وسعت ۹۰۰مترمربع ایجاد کردیم و سقف را با ضریب امنیت بالا توسط آجر و سیمان پوشش دادیم که تهیه آن حدود یک ماه به طول انجامید.
کارگردان این طرح یادآور شد: مدت فیلمبرداری فیلم سینمایی چشمه که قرار است نام آن به «خواب آب» تغییر پیدا کند، دو ماه به طول می انجامد و امید است که این طرح به جشنواره فجر امسال برسد.
به گفته مهرانفر ، تعدادی از بازیگران و عوامل اجرایی این فیلم سینمایی نیز از استان یزد انتخاب شده اند از جمله نادر معصومی (مدیر فیلمبرداری)، سهیلا فرزاد (طراحی صحنه)، علیرضا دریادل (صدابردار)، حسین محجوب ـ پیام فضلی ـ مریم نحوی و افشین جعفری (بازیگر) .

بخش نظردهی بسته شده است..