هم اندیشی رؤسای راه با پلیس یزد

no-thumbs

در آستانه فصل زمستان جلسه مشترک فرماندهان پلیس راه استان با مدیران حوزه راهداری و رؤسای ادارات راه و شهرسازی شهرستانهای تابعه با موضوع آغاز طرح راهداری زمستانی برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد در این نشست گفت :با توجه به اهمیت تردد ایمن مخصوصا در فصل زمستان سعی کردیم با جمع بندی تجربه های سال های قبل بتوانیم برای استفاده از امکانات و مدیریت عوامل حوزه راهداری ،برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

غلامرضا رضایی افزود : معمولا یک سری اقدامات نیمه تمامی که در بحث راهسازی و راهداری در سطح راهها وجود دارد که باید تعیین تکلیف کنیم و یک سری ذخایر و امکانات نظیر شن، نمک و آماده کردن ماشین آلات و تجهیزات راهداری نظیر نمک پاش و برف روب و ماشین آلاتی که مرتبط به این موضوع هستند را در گردنه ها و راهدارخانه ها مستقر کنیم.
وی ادامه داد: به همین دلیل در نقاط مختلف راهها ،بسته های شن و نمک در کیسه های زرد رنگ پیش بینی کرده ایم تا در مواقع لزوم ، امکان استفاده از این بسته ها برای مردم و مسافران عزیز به طور خودجوش باشد .
مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطر نشان کرد: حدود ۹ گردنه با طولی بیش از ۱۱۰ کیلومتر در استان وجود دارد که معمولا برف گیر هم هستند و طول محورهای برفگیر استان نیز ۶۶۶ کیلومتر است بنابر این عمده امکانات ما در این نقاط متمرکز خواهد بود.
به گفته رضایی حدود ۲۶ اکیپ راهداری پیش بینی شده که در طرح زمستانی حدود ۴۲۰۰ کیلومتر از راه های استان را زیر پوشش دارند.
وی یادآور شد: حدود ۲۴۸ دستگاه ماشین آلات در اختیار اکیپ های عملیات امداد رسان قرار خواهند گرفت و حدود ۳۴۶ نفر هم با این طرح در شیفت های مختلف و در نقاط پیش بینی شده مستقر خواهند شد .
این مسئول از مردم خواست تا با توجه به اینکه پیش بینی می شود زمستانی متفاوت با سال های گذشته داشته باشیم در سفرها توجه بیشتری به قوانین و مقررات رانندگی داشته و با سرعت مطمئن تردد و به اخطار های پلیس راه و راهداران توجه ویژه داشته باشند.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..