یک مقام مسئول در نیروی انتظامی اعلام کرد:

یک کارگر شرکت فولاد یزد بر اثر انفجار کوره جان باخت

فرمانده انتظامی شهرستان یزد از کشته شدن یک کارگر شرکت فولاد یزد بر اثر انفجار کوره خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سرهنگ یوسف سپهوند در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز شنبه یکی از کوره های ذوب شرکت فولاد یزد دچار آتش سوزی شد که بر اثر آن یک کارگر ۳۰ ساله جان خود را از دست داد .
فرمانده انتظامی شهرستان یزد اضافه کرد: هنوز اطلاعاتی از علت قطعی این انفجار در دست نیست و موضوع در حال پیگیری است.
به گفته شاهدان و کارگران این شرکت، این حادثه بر اثر انفجار کوره رخ داده و تنها یک کشته داشته و مصدوم ندارد.
گروه تولیدی و صنعتی فولاد یزد در سال ۱۳۵۹ از سوی بخش خصوصی و مهندس احرامیان تاسیس و در کارخانه ای در نزدیکی شهر یزد شروع به فعالیت کرد.
تولیدات اولیه شرکت انواع پمپ های آب کشاورزی بود و بتدریج با توجه به راهبرد کاری شرکت در گسترش فعالیت بر مبنای توسعه در زنجیره های بالادستی تولید انواع دنده های اسپیرال، اتصالات، لوله های آبرسانی فولادی و شافت فولادی صنعتی در دستور کار قرار گرفت.
مرحله دوم توسعه فعالیت شرکت با ورود به صنعت فولاد و تأسیس خطوط نورد میلگرد، ذوب و ریخته گری، نورد مفتول و نورد تیرآهن و افزایش ظرفیت و ارتقاء مدام تکنولوژی این خطوط در دوره سالهای ۷۵ الی ۹۰صورت گرفت.
هم اکنون این کارخانه با مجموع ظرفیت ۲/۱میلیون تن محصول نهایی مقاطع طویل فولادی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد کشور بوده و همچنین با ایجاد بیش از ۱۵۰۰فرصت شغلی مستقیم از واحدهای مهم بخش خصوصی استان یزد در اشتغالزایی برای جوانان و متخصصان است.

بخش نظردهی بسته شده است..