یک امام جمعه:

قدم زدن چند نفر انگلیسی به عنوان گردشگر در خیابان‌های ایران به معنای نفوذ نیست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با تأکید بر اینکه شعار مرگ بر آمریکا تمام شدنی نیست،‌ گفت: سیاست‌های آمریکا در جهان مساوی با ظلم‌، کینه‌توزی و تسلط بر مستضعفین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  به نقل از روزنو، آیت‌الله سیدیوسف طباطبائی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در تظاهرات روز ۱۳ آبان، اظهار داشت:‌ مردم در روز مبارزه با استکبار جهانی شعار مرگ بر آمریکا را به حد کامل بیان کردند و این شعار در حقیقت مرگ بر استکبار و سیاست‌های دولت آمریکا است.

 
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان شعار مرگ بر آمریکا را دارای پشتوانه علمی و عقلی عنوان نمود و گفت: سیاست‌های آمریکا مساوی است با ظلم، کینه‌توزی و تسلط برا مستضعفین و بر همین مبنا هیچ فردی در هیچ مکتبی نمی‌تواند این منطق و شعار را نفی کند.
 
وی با اشاره به اینکه برخی افراد تصویب برجام را به معنای پایان شعار مرگ بر آمریکا می‌دانستند، تأکید کرد: شعار مرگ بر آمریکا تمام شدنی نیست مگر اینکه دولت این کشور دست از استکبار و سلطه‌گری بردارد، در حالی که در حال حاضر سیاست‌های این کشور با استکبار و استثمار عجین شده است.
 
طباطبائی‌نژاد افزود: اینکه مقام معظم رهبری طی هفته‌های اخیر مسئله استکبار ستیزی و مقابله با آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران را با بیان‌های مختلف تشریح می‌کنند، به این دلیل است که احساس می‌کنند فکر عده‌ای در داخل کشور در این زمینه غلط است و نیاز به اصلاح دارد.
 
امام‌جمعه اصفهان ضمن بیان اینکه آمریکا با ادعای آبادسازی و ایجاد امنیت وارد کشورها می‌شود ولی در هیچ جا امنیتی از خود باقی نمی‌گذارد گفت: امروز یکی از مهم‌ترین ضربه‌هایی که به ابرقدرت بودن آمریکا وارد شده این است که دیگر در تعاملات بین‌المللی فصل الخطاب نیست و ملت‌ها به حرف آن گوش نمی‌دهند.
 
وی در ادامه با اشاره به نقش آمریکا در موضوع هسته‌ای بیان داشت: برجام مساوی با نفوذ نیست و با توجه به طی شدن روال قانونی آن و تائید از سوی رهبری، باید مشاجره بر سر آن کنار گذاشته شود اما باید در اجرای برجام، بر اساس رهنمودهای ۹گانه رهبر انقلاب از نفوذ دشمن مراقبت کرد.
 
طباطبایی نژاد در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت مراقبت از نفوذ دشمن گفت: اینکه چند نفر انگلیسی به عنوان گردشگر در خیابان‌های ایران قدم بزنند به معنای نفوذ نیست و نباید این مسائل را بزرگ کرد چراکه این افراد هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و دستگاه‌های اطلاعاتی نیز این افراد را رصد می‌کنند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان افزود: نفوذ یعنی تغییر فکر مسئولان کشور درباره اینکه آمریکا و غربی‌ها خیرخواه ما هستند و باید از آن‌ها پیروی کرد همان‌طور که مصدق این کار را کرد و بنابراین باید از نفوذ دشمنان در فکرها جلوگیری کرد.
 
وی در ادامه تعهدات برادرانه با همه مسلمانان جهان و حمایت بی‌دریغ از مستضعفین جهان را بخشی از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی عنوان کرد و تصریح کرد: استقلال همه‌جانبه و دفاع از حقوق همه مسلمانان، خودداری از دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، حمایت از مبارزان حق‌طلب در برابر مستکبران، طرد استکبار و عدم تعهد به دولت‌های مستکبر و همچنین روابط صلح‌آمیز در مقابل دولت‌های غیر محارب از اصول قطعی سیاست خارجی نظام محسوب می‌شود.
 
طباطبایی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر فلسفه قیام امام حسین (ع) بوده است اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن و حدیثی که از امام حسین (ع) وارد شده، امر به معروف و نهی از منکر یکی از صفات انسان مؤمن است که بر بسیاری از اعمال همچون نماز و زکات تقدم دارد.
 
امام‌جمعه اصفهان ضمن اشاره به اینکه امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر را اولین صفت برای مؤمن می‌دانند اظهار داشت: ایشان می‌فرمایند دلیل این تقدم این است که خداوند می‌داند که همه واجبات به وسیله امر به معروف و نهی از منکر بر پا داشته می‌شود.
 
وی ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر از مردم گرفته شود و مردم به حالت بی‌تفاوتی درآیند، همه‌چیز از جمله سیاست، بازار و اخلاق از حالت اسلامی بودن خارج می‌شود و بر همین اساس اولین مرتبه از این عمل واجب این است که در مقابل منکرات، از طریق ظاهر و روی خوش نشان ندادن با آن مقابله کنیم.
 
طباطبایی نژاد تصریح کرد: با توجه به این مبانی فکری کمک به مظلوم، رد کردن ظالم و مخالفت و ایستادگی در برابر آن و استکبارستیزی نوعی امر به معروف و نهی از منکر است.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین (ع) ارزش همه اعمال خوب و جهاد در راه خدا را در برابر امر به معروف و نهی از منکر همچون ارزش قطره‌ای در برابر اقیانوس عنوان کرده‌اند افزود: در کشور اسلامی رعایت نکردن قانون خلاف شرع بوده و جمع‌کردن مالیات، گرفتن خمس و زکات و استفاده آن‌ها در محل مناسب از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر محسوب می‌شود.
 
وی همچنین با مهم برشمردن نظارت همگانی در نظام اسلامی بیان داشت: امام محمدباقر (ع) امر به معروف و نهی از منکر را روش پیامبران و راه صالحین معرفی کرده‌اند که باعث کم شدن ناامنی در جامعه، حلال شدن درآمدها، آباد شدن زمین و انجام همه امور در صراط مستقیم می‌شود.
 
طباطبایی نژاد همچنین با اشاره به در پیش بودن روز جهانی کیفیت تصریح کرد: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی استفاده از محصولات داخلی و سفارش مردم به استفاده از محصولات کارخانه‌های داخلی است تا از این طریق صنایع داخلی قادر به ادامه فعالیت باشند ولی به همین نسبت تولیدکنندگان نیز باید کیفیت محصولات خود را افزایش دهند.
 
امام‌جمعه اصفهان با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) درباره اینکه مؤمن کار را به نحو احسن انجام می‌دهد گفت: اگر همه مردم از جمله صنعتگران و تولیدکنندگان کشور متعهد بوده و در برابر خدا و مردم احساس مسئولیت کنند و به این مسئله اعتقاد داشته باشند که رزقشان در انجام کار به نحو صحیح قرار گرفته است، بسیاری از مشکلات فعلی اقتصاد کشور برطرف خواهد شد.

بخش نظردهی بسته شده است..