۶۰ بیمار کلیوی یزد چشم انتظار پیوند

no-thumbs

مدیر عامل انجمن بیماران کلیوی یزد گفت: هم اکنون 60 بیمار در این استان در انتظار پیوند کلیه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) عزت یادگار  تعداد بیماران دیالیزی استان را ۶۵۰ نفر اعلام و اظهار کرد: از این تعداد۴۲۷ نفر مرد و ۲۷۲ زن هستند.
وی با بیان اینکه انجمن حمایت از بیماران کلیوی سال ۱۳۶۴ در استان تاسیس شد، افزود: تاکنون ۴۰۰ نفر در این استان پیوند کلیه شده اند که ۲۴ نفر مربوط به سالجاری است.
این مسئول دیابت، فشار خون، آنژین چرکی، سنگ کلیه و مسمومیتهای دوران بارداری را از عوامل ابتلای افراد به بیماری کلیوی ذکر کرد و گفت: مهمترین علائم اولیه دیابت افزایش عطش و تکرار ادرار، گرسنگی شدید، کاهش وزن ناگهانی و خستگی مفرط است.
مدیر عامل انجمن بیماران کلیوی استان یزد خاطرنشان کرد: توجه نکردن به هشدارهای بهداشتی ، غذایی و ورزشی ممکن است سبب آسیب جدی به کلیه ها شود.
وی کنترل فشار خون را در پیشگیری به بیماری کلیوی مهم خواند و افزود: فشار خون بالا و کنترل نشده آسیب جدی به کلیه وارد می سازد.
این مسئول با اشاره به اینکه ۱۳ بخش دیالیز در بیمارستانهای خصوصی و دولتی استان یزد فعال است گفت: ۹۷ دستگاه دیالیز در این بخشها وجود دارد که از این تعداد سه دستگاه غیر قابل استفاده است.
یادگار یادآور شد: خوشبختانه هم اکنون پیوند کلیه در بیمارستان شهید صدوقی یزد صورت می گیرد و بسیاری از مشکلات بیماران در این زمینه رفع شده است.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..