برگزاری سومین روز خاکسپاری ۲شهید گمنام در اردکان

no-thumbs

با حضور مسوولان و جمعی از قشرهای مختلف مردم آیین سومین روز خاکسپاری دو شهید گمنام روز پنجشنبه در مسجد جعفرزاده اردکان برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سخنران این آیین با تاکید بر اینکه جایگاه شهدا در نزد خداوند رفیع و بلند است گفت: بالاترین درجه تقرب به خداوند در نزد شهدا است و زبان از مقام شهدا قاصر است.

حجت الاسلام محمدحسین بنایی با بیان اینکه شهدا به مقامی رسیده اند که در نزد خدا جای گرفته اند افزود: شهدا خود را فدای دین کردند و ایثار را به نهایت رساندند.
وی با بیان اینکه این انسانهای بزرگ بذل جان و مال کردند، اظهار کرد : در این راستا تا آنجا که لازم است باید ارتباطمان را با خانواده های شهدا تقویت کنیم.
این سخنران با بیان اینکه تا زمانی که خواندن وصیت نامه شهدا برای مردم نهادینه نشود، همه شهدا گمنامند ادامه داد: رسالت ما زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست.
بنایی اظهار کرد: امروزه جامعه اسلامی بیش از هر زمانی به زنده نگه داشتن یاد شهدا نیازمند است، زیرا اگر مردم شهید و روحیات ناب آنان را بشناسند هیچ گاه سرگرم زندگی روزمره نمی شوند .
در آیین که با همکاری دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، فرمانداری ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دفتر امام جمعه اردکان برگزار شد مراسم سینه زنی و مداحی نیر برگزار شد.
پیکر پاک دو شهیدان گمنام (۱۸ و ۲۰ ساله) که در منطقه شرق دجله عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسیده اند در میان حزن و اندوه مردم مومن و قدر شناس اردکان از بلوار آیت الله خامنه ای به طرف آموزشگاه شهید بهشتی تشییع و روبروی مسجد اموزشگاه به خاک سپرده شدند .
اردکان با ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..