۶۵۰کودک روستایی در اردکان بینایی سنجی شدند

no-thumbs

رییس اداره بهزیستی اردکان گفت: 650 کودک 3 تا 6 سال روستاهای این شهرستان با دستگاه بینایی سنج معاینه شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) امیرولی عضدزاده در نشست ارزیابی و تحلیل برنامه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم به روند اجرای طرح آمبلیوپی به منظور شناسایی کودکان مبتلا به تنبلی چشم اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح در سال جاری، تاکنون بیش از۶۵۰ کودک ۳ تا ۶ سال درروستاهای شهرستان اردکان ( احمد آباد ، ترک آباد، عقداء، مزرعه نو، خرانق، ساغند، رباط ) با دستگاه بینایی سنج مورد معاینه قرار گرفته اند .

وی اختلال در دید عمقی ، اختلالات تحصیلی و یادگیری، نابینایی یا کاهش بینایی دائم، کاهش قدرت تمرکز و تفکیک و احتمال بیشتر حوادث و معلولیت را از عوارض ناشی از تنبلی چشم در کودکان برشمرد .
رییس اداره بهزیستی اردکان تصریح کرد: والدین اردکانی می توانند برای معاینه چشم کودکان ۳ تا ۶ سال خود تا پایان آبان ماه سال جاری با مراجعه به پایگاه های غربالگری تنبلی چشم (موسسه باران کویر ، مهدهای کودک و پیش دبستانی ها و خانه های بهداشت) در شهرستان ، ضمن معاینه از نابینایی و کم بینایی کودکان پیشگیری کنند .
عضدزاده خاطرنشان کرد: همچنین این طرح در روزهای زوج از ساعت ۸ تا ۱۲ تا پایان آبان ماه در محل اداره بهزیستی اردکان انجام می شود.
وی یادآورشد: رسانه ها به عنوان ابزار تاثیرگذار در پوشش بیشتر غربالگری تنبلی چشم یار و کمک رسان ما خواهند بود تا بتوانیم کودکان را از مشکل بینایی نجات دهیم.
اردکان با ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..