سالانه چند ایرانی به زندان‌ می روند؟

no-thumbs

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: سالانه 500 هزار نفر وارد زندان‌های کشور می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) اصغر جهانگیر در جلسه شورای اداری شهرستان نوشهر با اشاره به هدف سفر رییس قوه قضاییه و معاونین به استان مازندران اظهار کرد: بررسی مشکلات استان از نزدیک در بحث قضا، ارتقای وضعیت دادرسی و حل مشکلات مردم، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها از اهداف این سفر است.


وی افزود: خروجی این جلسات می‌تواند به توسعه استان در جهت امنیت و عدالت همراه با رفاه مردم کمک کند.

رییس سازمان زندان‌های کشور و نماینده ویژه رییس قوه قضاییه در شهرستان نوشهر با اشاره به ۱۳ آبان و توطئه‌های مختلف استکبار در جهت مبارزه با نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: اگر در زمان جنگ راه نفوذ دشمن جنگ سخت بود، در حال حاضر به جنگ نرم تبدیل شده است و شاید هم در قالب مذاکره بخواهد ضربه بزند.

جهانگیر با بیان اینکه ایران تنها کشور منطقه است که به صورت مستقل در برابر استکبار ایستاده است، بیان کرد: همه دلسوزان نظام باید مراقب ترفندهای دشمن باشند و بصیرت را حفظ کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها در امنیت نقش دارند، یادآور شد: امنیت دارای شاخه‌های مختلفی است که باید به همه ابعاد آن خصوصا امنیت فرهنگی توجه شود.

این مسئول با اشاره به اینکه عدم توجه به شاخه فرهنگی امنیت، خانواده‌ها را دچار تزلزل می‌کند، بیان کرد: تعداد زیادی از زندانیان کشور مربوط به ضرب و جرح و مهریه هستند که نشان‌دهنده اختلافات خانوادگی و مورد تهاجم قرار گرفتن امنیت فرهنگی است.

جهانگیر اظهار کرد: امروز دشمن با انواع حربه‌ها و امکانات از جمله فضای مجازی و … به داخل خانواده‌ها در حال نفوذ است و باید نحوه هدایت خانواده‌ها جدی‌تر گرفته شود.

وی درباره بخش امنیت اقتصادی گفت: در زندان‌ها بیش از ۷۰ تا ۷۵ درصد زندانیان کسانی هستند که دارای مشکلات اقتصادی بوده و بیشتر آنان از قشر محروم و بدهکار هستند.

این مسئول ادامه داد: سالیانه ۱۵ میلیون پرونده وارد دستگاه قضایی کشور می‌شود و ۵۰۰ هزار نفر نیز وارد زندان‌های کشور می شوند که آثار منفی زیادی در پی دارد.

جهانگیر از انتقال زندان نوشهر به خارج از شهر خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبارات لازم به زودی زندان جدیدی در خارج از شهر با ظرفیت ۵۰۰ نفر احداث خواهد شد.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..