یک مقام مسئول:

۵۵ درصد مردم یزد کم تحرک هستند

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه بیش از 55 درصد مردم یزد کم تحرک هستند، گفت: تعداد 22 خیر مدرسه‌ساز در یزد جذب فعالیت‌های ورزشی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مسعود شریعتی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که به مناسبت برگزاری مسابقات "گراپلینگ کیک بوکسینگ" برگزار شد، با اشاره به ایام ۱۳ آبان و گرامی‌داشت این ایام، اظهار داشت: جایگاه ورزش‌های رزمی هرچقدر به ضابطه‌های وزارت ورزش نزدیک‌تر شود، سرعت پیشرفتش افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: ما بحث سبک‌های مختلف و بحث توسعه رشته‌های مختلف را با محدودیت روبه‌رو نمی‌دانیم چرا که در جهت فرهنگ‌سازی، باید کمک کنیم که افراد بیشتری در جامعه ورزش و فعالیت کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به سیاست ورزش همگانی، گفت: پیش از این بحث ورزش همگانی با دید مناسبتی انجام می‌گرفت و الان این روش به یکی از روش‌ها تبدیل شده و روش‌های مختلف دیگری هم در نظر گرفته شده است.

شریعتی با اشاره به اینکه امروز رشته‌های متعدد ورزشی و سبک‌های مختلف ورزشی در سطح دنیا ایجاد شده، گفت: اگر در سطح جامعه کسی علاقه داشته باشد در ورزش فعالیت کند، باید بستر لازم برای وی ایجاد شود که این وظیفه ورزش و جوانان است.

وی خاطرنشان کرد: باید همه کمک کنیم که ورزش با دید همگانی انجام شود و توسعه همگانی ورزش در همه رشته‌ها الان در نظر همه مسئولان استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: اگر ایجاد سبک جدید در جامعه با اقبال خوبی روبرو شود بسیاری از اهداف ما را دنبال می‌کنند و اگر به بحث قهرمانی‌ها هم توجه کنیم، با یک تیر چند نشان زده‌ایم.

شریعتی افزود: این که یک سبک بتواند به مدال‌آوری و قهرمان‌پروری بپردازد برای استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی گفت: در یزد با توجه به کم‌تحرکی بالغ بر ۵۵ درصد از مردم یزد و افزایش آمار دیابت و چربی خون جای ورزش را در زندگی مردم کم رنگ می‌بینیم و علت آن هم این است که ورزش در جامعه نهادینه و فرهنگ‌سازی نشده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه توسعه انسانی در کشر از اهمیت بسار بالایی برخوردار است، گفت: ما ابتدا باید از لحاظ ورزشی و سلامتی، جامعه را با توسعه یافتگی همراه کنیم و بعد از آن به فکر توسعه اقتصادی و صنعتی باشیم.

وی گفت: ما بر اساس قانون باید سالن‌ها را در مزایده قرار دهیم و هر کسی که در این مزایده‌ها موفق شود می‌تواند سالن دریافت کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: خیرانی که بخواهند در زمینه توسعه فرهنگ ورزش و امکانات ورزشی در استان یزد فعالیت کنند، استقبال می‌کنیم.

شریعتی خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۲۲ خیر ورزشی‌ساز در استان یزد جذب شد و شاید برای اولین بار در سطح استان این تعداد خیر در جای جای استان شروع به فعالیت در زمینه ورزشی شده‌اند.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..