ساخت هفت سردخانه ذخیره محصولات غذایی در یزد

no-thumbs

رئیس سازمان جهادکشاورزی یزد از ساخت هفت سردخانه برای ذخیره سازی محصولات غذایی ، رفع کمبود محصولات در سایر فصول و تعدیل قیمت ها در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سید جمال سجادی پور سرمایه گذاری این سردخانه ها را ۴۴ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: سردخانه های یاد شده در شهرستانهای مهریز، یزد، میبد و اردکان در حال ساخت است .

وی اظهار کرد: با بهره برداری کامل از این طرح ها ۴۰ هزار و ۲۰۰ تن به ظرفیت سردخانه ها اضافه و ظرفیت مجموع آنها به ۶۷ هزار تن برسد.
این مسئول ادامه داد: ایجاد ظرفیت های جدید سردخانه ای در شرایطی که ۲۴ هزار تن از مرغ تولیدی استان مازاد بر مصرف است لازم است و در شرایطی که تولید کاهش می یابد، وارد بازار عرضه شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد خاطرنشان کرد : همچنین برخی از محصولات کشاورزی تولیدی استان از جمله انار ،پسته و خرما قابلیت نگهداری در سردخانه ها و عرضه در زمان مناسب با ارزش افزوده بیشتر را دارند.
هم اکنون ۱۰ سردخانه با ظرفیت ۲۶ هزار و ۸۳۰ تن شامل ۶ سردخانه در شهرستان یزد، دو سردخانه در شهرستان بافق، یک سردخانه در شهرستان اشکذر و یک سردخانه در شهرستان میبد وجود دارد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..