توزیع بودجه شهرستانهای یزد بر اساس شاخص های توسعه

no-thumbs

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد اعلام کرد : بودجه شهرستان ها بر اساس شاخص های توسعه یافتگی توزیع می شود و شفافیت و بهبود آمار اعلام شده توسط دستگاه ها نقش مهمی در واقعی سازی جایگاه استان در نظام بودجه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) حمیدرضا نصیری زاده  در نخستین نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان یزد که باحضور فرماندار و نمایندگان دستگاه های اجرایی همراه بود، گفت: سازمان دهی و ارتقای نظام آماری استان در افزایش و مناسب سازی وضعیت بودجه در استان نقش اساسی دارد.

وی افزود: بودجه به عنوان ابزار توسعه محسوب می شود و لازم است کمیته برنامه ریزی شهرستان با تببین راهبرد های توسعه از این ابزار برای توسعه شهرستان استفاده نماید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اضافه کرد: تنظیم بودجه با همفکری تمام دستگاههای اجرایی مرتبط بوده و این بودجه در مقایسه با نیازهای استان کم اما نسبت به سال گذشته بهتر شده است.
نصیری زاده از اختصاص بودجه برای تحقیق در مورد ساماندهی اتباع بیگانه در استان خبر داد و افزود: سوق دادن توسعه به سمت صنایع کم آبخواه و با تکنولوژی بالا از دیگر محورهای توسعه در استان محسوب می شود.
فرماندار یزد هم در این نشست گفت: با توجه با کاهش درآمد دولت ناشی از فروش نفت، چاره ای جز حرکت به سمت مدیریت هزینه نداریم.
شاکری شمسی ادامه داد: بیشتر دستگاههای اجرایی مدیریت درآمد را مدنظر قرار می دهند اما با توجه به محدودیت منابع اعتباری، مدیریت هزینه همراه با کاهش هزینه ها ضروری است.
در این نشست سهم شهرستان یزد از اعتبارات تملک دارایی استان ۲۵ درصد و معادل ۳۶۰ میلیارد ریال اعلام شد.ک
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..