وجود۲میلیون نسخه کتاب در کتابخانه های استان یزد

no-thumbs

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزدگفت : هم‌اکنون ۱۱۳ باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی در سطح استان دایر است که بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نسخه کتاب در این کتابخانه‌ها در دسترس مردم قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رقیه دوست فاطمی‌ها در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اظهارداشت : هم‌اکنون ۱۱۳ باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی در سطح استان دایر است که بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نسخه کتاب در این کتابخانه‌ها در دسترس مردم قرار دارد.

 

وی افزود: هم‌اکنون به ازای هر ۹ هزار و ۶۰۰ نفر از جمعیت استان یک باب کتابخانه فعالیت می‌کند و نزدیک به ۹ درصد از مردم استان نیز در حال حاضر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

دوست فاطمی‌ها جایگاه استان یزد را در شاخص‌های کمی کتابخانه‌ای در کشور مطلوب ارزیابی وتصریح کرد: با وجود پیشتازی استان در سرانه‌های کشوری، بیش از نیمی از کتابخانه‌ها فاقد استانداردهای مطلوب کیفی هستند و همین امر سبب شده است مردم اقبال چندانی به کتابخانه‌های عمومی نشان ندهند.

وی با بیان اینکه مبلغی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و بهسازی کتابخانه‌های موجود استان نیاز است، خاطرنشان ساخت : با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها و سایر مسئولان،‌ اعتبارات تملک و دارایی کتابخانه‌های عمومی در سال‌های آینده رشد چشمگیری داشته باشد.

 

دوست فاطمی‌ها همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به مناسبت ۲۴ آبان روز گرامیداشت "کتاب، کتابخوانی و کتابدار" پرداخت و گفت: برگزاری نقد کتاب شازده حمام با حضور نویسنده این اثر، افتتاح بخش کودک کتابخانه آذر یزدی، برگزاری دو نشست کتاب‌خوان سلامت و مدیران ارشد استان، برگزاری گردهمایی کتابداران سراسر استان و تقدیر از افراد برتر در حوزه کتابخانه‌های عمومی و همچنین اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های سراسر استان را از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی در این ایام دانست.

بخش نظردهی بسته شده است..