همایش مدیریت بدهی‌ها و تعهدات عمومی دولت در یزد

no-thumbs

همایش آموزشی مدیریت بدهی‌ها و تعهدات عمومی دولت با هدف ارتقای سطح دانش ذیحسابان و مدیرن مالی دستگاه‌ها در راستای اجرای بهتر نظام حسابداری بخش عمومی(تعهدی) و مدیریت بهتر امور مالی، برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) "سعید نورایمانی" معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی و رییس خزانه معین استان یزد در این همایش با اشاره اجرای نظام حسابداری تعهدی در دستگاه‌های اجرایی از ابتدای سالجاری، از ابلاغ آیین‌نامه‌ها و دستور‌العمل‌های مربوطه خبر داد و گفت: از این پس، دستگاه‌ها باید مطالبات و بدهی‌های خود را به صورت ماهیانه و حداکثر تا روز پانزدهم ماه بعد به این اداره کل اعلام کنند.

وی در این همایش که امروز با حضور با حضور ذیحسابان و مدیران و کارشناسان مالی دستگاه‌های اجرایی استان یزد در محل سالن اجتماعات اداره کل امور اقتصادی و دارایی این استان برگزار شد، افزود: این اداره کل پس از بررسی مستندات و اسناد و مدارک به منظور تخصیص اعتبارات سال آینده، این درخواست ها را به وزارت امور اقتصادی و دارایی تصمیم‌گیری ارسال می‌کند.

نورایمانی اضافه کرد: تخصیص بودجه و اعتبارات جاری و عمرانی سال آینده دستگاه‌ها براساس اعلام و ارسال فرم مطالبات و بدهی‌ها خواهد بود و بر این اساس عمل خواهد شد.

گفتنی است؛ در این همایش یک روزه در خصوص لزوم اجرای مدیریت بدهی‌ها و تعهدات عمومی دولت، قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه، قانون رفع موانع تولید و رقابت‌پذیری، ارتقای نظام مالی و ضرورت ایجاد ساختار گزارشگری یکسان بحث و تبادل نظر شد.

یادآور می‌شود؛ در راستای ارتقای سطح دانش ذیحسابان و مدیران مالی دستگاههای اجرایی استان یزد تاکنون نشست های تخصصی، دوره‌ها و همایش‌های آموزشی مختلف برگزار شده است.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..