روستای توت، میزبان اولین همایش ملی تعزیه‌خوانی

no-thumbs

اولین همایش ملی تعزیه‌خوانی کشور با حضور گروه‌های برجسته تعزیه‌خوانی کشوری به میزبانی روستای توت از توابع بخش خرانق در شهرستان اردکان برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) "مجتبی خالصی" بخشدار خرانق، با اشاره به برگزاری این همایش از ششم تا یازدهم آذرماه سال جاری، آن را یک اتفاق فرهنگی مهم در بخش پهناور خرانق خواند و افزود: با توجه به شهره بودن استان یزد در کشور به عنوان "حسینیه ایران"، شهرستان اردکان را نیز می‌توان با توجه به مراسم خاص آخر دهه ماه صفر در روستای توت در کشور به عنوان گوشه‌ای از این حسینیه بزرگ به ارادتمندان به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و علاقه‌مندان به فرهنگ عاشورایی معرفی کرد.

وی افزود: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی کمیته برگزاری همایش ملی تعزیه در اردکان، سعی داریم تا با تاکید بر کیفیت این همایش، نسبت به مراسم سالیانه تعزیه‌خوانی در شهرستان اردکان همزمان با دهه آخر ماه صفر تنوعی ایجاد کنیم.

خالصی در ادامه گفت: سعی داریم تا در این همایش با دعوت از گروه‌های برجسته تعزیه‌خوانی کشور، داوران و هنرمندان مطرح این حوزه، علاوه بر برگزاری همایش باشکوه و درخور نام اهل بیت(ع)، با نظارت خبرگان حاضر در این همایش، بخش‌های خرافی و تحریف‌های وارد شده در این هنر اصیل را نیز از میان برداریم.

گفتنی است؛ مراسم سالیانه تعزیه‌خوانی سنتی روستای توت که به ثبت معنوی کشور نیز رسیده است، مطابق سنت هر ساله به طور همزمان با این همایش، در حسینیه روستای توت بخش خرانق اردکان برگزار خواهد شد

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..