خروج عنوان طلاق از ۱۰ خواسته قضایی در یزد

no-thumbs

رییس کل دادگستری استان یزد گفت : با اقدامات پیشگیرانه در مرکز تحکیم بنیان خانواده استان یزد و با مشارکت سایر نهادها، یک چهارم پرونده‌های طلاق قبل از ثبت، حل و فصل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) "محمدرضا حبیبی" با اشاره به خروج عنوان طلاق از ۱۰ خواسته قضایی در استان یزد، گفت: دادگستری یزد در سال‌های اخیر به منظور کاهش طلاق اقدامات بسیار خوبی را داشته و موفق شده است، طلاق را از ۱۰ عنوان اولیه خواسته‌های استان خارج کند و این در حالی است که در بسیاری از استان‌ها طلاق جزو ۱۰ عنوان اولیه است.

وی به فعالیت مرکز تحکیم بنیان خانواده اشاره و تصریح کرد: موفقیت مرکز تحکیم بنیان خانواده استان یزد، مرهون اقدامات پیشگیرانه دادگستری و معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان با همکاری سایر نهادها و سازمان های مرتبط بوده است که فعالیت‌های بسیار خوبی در راستای کاهش طلاق انجام شده، داده‌اند.

ربیس کل دادگستری استان با بیان این که آمار طلاق با فعالیت این مرکز در استان یزد کاهش داشته است، گفت:در سال ۹۲، بیش از ۹۰۰ مورد از زوجین در رابطه با انجام طلاق، منصرف شدند و در سال گذشته نیز بیش از ۷۰۰ مورد از طریق مرکز تحکیم بنیان خانواده مشاوره و از طلاق منصرف شدند.

حبیبی در پایان یادآور شد: یک چهارم پرونده‌های طلاق قبل از ثبت در دستگاه قضایی این استان و از طریق مرکز مذکور حل و فصل می‌شوند.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..