یزد میزبان سمن‌های جوانان میراث فرهنگی

no-thumbs

دومین دوره توانمند‌سازی سمن‌های جوانان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در یزد به میزبانی انجمن چارسوق کویر اردکان در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) محمد پورروستایی اردکانی مدیر عامل انجمن چارسوق کویر اردکان  در این مورد تصریح کرد: اداره کل مشارکت‌های جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور در نظر دارد تا دومین دوره توانمند‌سازی سمن‌های جوانان را با مشارکت برخی تشکل‌های مردم نهاد برگزار کند.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی های انجام شده، مقرر است که هر استانی در حوزه‌های مختلف میزبانی بخشی از این برنامه را به عهده داشته باشد که انجمن چارسوق کویر اردکان در یزد میزبانی این دوره از توانمند‌سازی سمن‌های جوانان میراث فرهنگی و گردشگری کشور را برعهده خواهد داشت.

پورروستایی اردکانی هدف از این دوره‌ی چهار روزه را آموزش و برگزاری کارگاه‌های تخصصی در حوزه جوانان و میراث فرهنگی و همچنین تبادل تجربه‌های موجود در این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: این برنامه از ۲۳ تا ۲۶ آذر سال جاری با حضور نمایندگان ۸۰ سمن از سراسر کشور در یزد برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان ضمن تبادل اطلاعات با یکدیگر از تجربیات و آموزه‌های اساتید مجرب حوزه میراث فرهنگی و فعالین بخش سمن‌ها بهره خواهند برد.

مدیر عامل انجمن چارسوق کویر اردکان برگزاری چنین دوره‌هایی را در بالابردن سطح اطلاعات و آگاهی در جهت تسریع هم افزایی بین سمن‌ها موثر دانست.

پورروستایی اردکانی برگزاری نمایشگاه دستاوردهای سمن‌های جوان کشور در حاشیه این دوره را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده عنوان کرد و افزود: این برنامه با حضور مقامات کشوری و استانی همراه با ویژه برنامه افتتاحیه، در هتل والی یزد برگزار و با برپایی نمایشگاه دستاورد های سمن های جوانان ادامه خواهد یافت.

گفتنی است؛ اولین دوره این برنامه کشوری در تیرماه سال ۱۳۹۲ به میزبانی استان یزد و با همکاری انجمن چارسوق کویر اردکان برگزار شد و با توجه به برنامه ریزی و هماهنگی مناسب این سمن، برای دومین سال نیز این افتخار به استان یزد و این انجمن فعال حوزه میراث فرهنگی رسیده است.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..