معاون وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد:

لزوم ثبت جهانی بافت تاریخی یزد

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت: بافت تاریخی یزد در دنیا منحصربه‌فرد است و شایسته است این بافت با پیگیری‌های لازم ثبت جهانی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) حناچی در هفتمین همایش معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری‌های کشور که در یزد در حال برگزاری است، اظهار کرد: باید شرایط تهدید در کشور را به فرصت تبدیل کنیم و با همکاری مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد در حفظ آثار و بافت تاریخی ایران اسلامی بکوشیم.

 

وی ادامه داد: در دولت قبل با وجود پول فراوانی که از فروش نفت به دست آمد به علت عدم مدیریت این ثروت ملی، کشور با مشکلاتی روبرو شد که مشخص نیست اگر تحریم‌های ظالمانه نیز رفع شود تا چه زمانی کشور به وضعیت مناسب و پایدار خود بازمی‌گردد.

 

حناچی افزود: کشوری مانند امارات سرمایه‌گذاری زیادی برای توسعه شهری خود انجام داده و امروز به دنبال هویت‌سازی برای خود است. کشور امارات در حال حاضر قصد دارد که بادگیر را به‌عنوان نماد ملی خود به دنیا معرفی کند و این در حالی است که در کل این کشور چهار یا پنج بادگیر بیشتر وجود ندارد.

 

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت: یزد استانی است که به لحاظ بافت تاریخی و میراث فرهنگی در دنیا منحصربه‌فرد است و ما در هیچ کجای جهان سازه‌های خشتی و گلی به این وسعت نداریم، بنابراین باید این بافت تاریخی پیوسته به ثبت جهانی برسد.

 

حناچی تاکید کرد: زمانی که این بافت تاریخی به ثبت جهانی برسد نظارت بر این بافت افزایش می‌یابد و دخل و تصرف در این میراث فرهنگی قانون‌مند و نظام‌مند انجام خواهد شد و عملکردمان در این حوزه بهبود خواهد یافت.

بخش نظردهی بسته شده است..