معاون وزیر کشوردر یزد اعلام کرد:

برخی بافت‌های تاریخی مورد غفلت قرار گرفته‌اند

معاون عمران و توسعه امور شهری وزارت کشور گفت: حفظ معماری اسلامی، تاریخی و ایرانی در اولویت برنامه‎‎های دولت تدبیر و امید قرار دارد و خوشبختانه استان یزد در زمینه احیاء و حفظ بافت تاریخی در سطح کشور پیشتاز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  هوشنگ خندان‌دل امروز در هفتمین همایش معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری‎‎های کشور که به میزبانی یزد برگزار شد، اظهار کرد: باید به هویت تاریخی و میراثی شهرهای ایران توجه کنیم زیرا در ایران بافت‎‎های تاریخی منحصربفردی وجود دارد که مورد غفلت واقع شده است.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید بین دستگاه‌های مختلف یک هماهنگی و همدلی کم سابقه‌ای به وجود آمده که این مهم به ما کمک می‌کند بتوانیم برنامه‎‎های خود را در راستای حفظ بافت‎های تاریخی کشور با سرعت بیشتری پیگیری کنیم.

 

خندان دل افزود: البته حفظ بناها و بافت‎‎های تاریخی به تنهایی نباید ما را قانع کند و روابط تاریخی که در اطراف این بناهای قدیمی شکل گرفته نیز مهم است.

 

وی تصریح کرد: آنچه که برای ما اهمیت دارد حفظ بناهای تاریخی و آثار معماری قدیمی در کشور با حضور مردم است زیرا اگر مردم در این بافتهای تاریخی حضور نداشته باشند، این میراث فرهنگی شادابی و پویایی لازم را ندارد.

 

معاون عمران و توسعه امورشهری وزارت کشور در پایان سخنان خود بر مشارکت مردم و سازمان‎‎های مردم نهاد برای احیاء و حفظ بافت‎‎های تاریخی در کشور تأکید کرد.ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..