شناسنامه‌دار کردن ۴۷ دستگاه پل عابرپیاده یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) به نقل از همشهری معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار یزد از شناسنامه‌دار کردن ۴۷ دستگاه پل عابرپیاده موجود در شهر یزد خبر داد.
 «محمدرضا شفیعی» افزود: ۳۱ دستگاه از این پل‌ها با بودجه شهرداری و ۱۶ دستگاه با مشارکت بخش‌خصوصی ساخته و نصب شده است. این مسئول ادامه داد: از مجموع ۴۷ دستگاه پل عابرپیاده موجود در شهر ۵ دستگاه مجهز به آسانسور و ۳ دستگاه مجهز به پله برقی است. وی با تاکید بر این‌که درخواست برای نصب پل عابرپیاده در شهر یزد زیاد است، گفت: این درخواست‌ها بیشتر برای نصب پل روبه‌روی مدارس، مساجد، دانشگاه و… مطرح است.
معاون شهردار با اشاره به درخواست‌های متعدد برای نصب پل عابرپیاده روبه‌روی آستان مقدس امامزاده سیدجعفر محمد(ع) واقع در بلوار جمهوری، بلوار شهید قندی روبه‌روی مجتمع آریا و بلوار ۱۷‌شهریور، از تلاش معاونت حمل ونقل و ترافیک برای جلب مشارکت برای نصب پل عابرپیاده در این نقاط خبر داد. وی ادامه داد: ساماندهی پل‌های عابرپیاده از جمله تعمیر و تجهیز آنها در دستور کار معاونت حمل و نقل شهرداری قرار دارد و این کار با شناسنامه‌دار کردن پل‌ها تسریع می‌شود.
شفیعی با اشاره به تصویب ۱۱ میلیارد تومان بودجه برای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد در سال جاری افزود: بخش قابل توجهی از این اعتبار برای تجهیز شهر به سخت‌افزارهای حمل و نقل و ترافیک از جمله خط کشی، نصب علائم، نصب دوربین‌های ترافیکی و… هزینه شده است. وی از دیگر اقدامات سال جاری به ساماندهی مسیرهای دوچرخه و موتور، ساماندهی تابلوهای ترافیکی، ایجاد مسیر بی.آر.تی و… اشاره کرد.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار ادامه داد: بودجه این معاونت در سال آینده به اقدامات نرم‌افزاری به ویژه فرهنگسازی برای ارتقای فرهنگ ترافیک سوق داده می‌شود. این مسئول این اقدامات نرم‌افزاری را شامل فرهنگسازی‌ با تبلیغات محیطی، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و مطبوعات و… اعلام کرد.

مخالفت با تایید مصوبات شورای شهر از سوی نمایندگان مجلس
عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی ‌در حال بررسی تایید صورتجلسات شوراها از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی‌است، با این موضوع مخالفت کرد.
به گزارش همشهری «محمد فقیه‌خراسانی» از «محمدصالح جوکار» نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی، ‌خواهان پیگیری‌های لازم برای ممانعت از تصویب این روند در مجلس شورای اسلامی‌شد. در این جلسه درباره انتخاب حسابرس برای رسیدگی به حسا‌ب‌های شهرداری و سازمان‌های وابسته در سال جاری بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد که شهرداری به مدت یک هفته به انتخاب حسابرسی و معرفی وی به شورا اقدام کند. در این جلسه همچنین نامه درخواست معرفی نماینده شهرداری در ناحیه یک منطقه۳ در کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی شد و مورد مخالفت قرار گرفت. در این جلسه اعضای شورای شهر همچنین نامه اداره کل راه و شهرسازی مبنی بر معرفی مطالبات شهرداری مطرح شد که بر این اساس ۱۰۰ قطعه زمین با مساحت متوسط ۲۰۰‌متر و زمین «طرح آسمان» واقع در بلوار شهید قندی به شهرداری واگذار شد. در این جلسه مقرر شد که شهرداری تا یک ماه آینده نسبت به قطعی کردن سندها به نام شهرداری اقدام و نتیجه را به شورا اعلام کند. اعضای شورای شهر همچنین با فروش قسمتی از پارکینگ شهرداری واقع در بلوار دهه فجر به مالک مجاور پارکینگ مخالفت کردند اما با توجه به کاربری این ملک به عنوان مرکز ترک اعتیاد، مقرر شد تا زمانی که ملک یاد شده این کاربری را دارد اجازه استفاده از پارکینگ شهرداری را برای ورود به ملک شخصی، داشته باشد.

بخش نظردهی بسته شده است..