اجرای آزمایشی طرح نسخه الکترونیکی در یزد

no-thumbs

اجرای پایلوت (آزمایشی) سیستم نسخه الکترونیکی با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در استان یزد آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) در راستای اجرای این طرح قرار است سیستم نسخه نویسی به صورت الکترونیکی اجرا شود که در مرحله اول، بیماران خاص از نسخه الکترونیکی در استان یزد به صورت پایلوت بهره مند می شوند؛ همچنین در راستای اجرای این طرح علاوه بر اینکه دفترچه حذف می شود کنترل هزینه ها برای سازمان تامین اجتماعی نیز امکان پذیر می شود.

سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در آیین رونمایی از سیستم نسخه الکترونیکی گفت: نسخه الکترونیکی ویژه بیماران خاص در استان یزد به صورت پایلوت آغاز شده است؛ اما تا رفع مشکلات اصلی این سیستم از دفترچه های بیمه درمانی نیز برای این افراد استفاده می شود.
نوربخش، افزود: از ماه ها قبل نیز تلاش کرده ایم ، یک سیستم، جایگزین دفترچه تامین اجتماعی شود اما مشکل جدی در کشور ما این است که زیرساخت های فناوری اطلاعات اجازه ارایه خدمات درمانی به بیماران بدون قطع اینترنت را نمی دهد؛ چرا که در حوزه درمان حتی پنج دقیقه قطعی اینترنت قابل پذیرش نیست.
به گفته مدیرعامل تامین اجتماعی، این سازمان نیاز به یک سیستم آفلاین و آنلاین دارد که برای این موضوع اقداماتی در حال انجام است.
نوربخش ادامه داد: بر اساس این سیستم جدید با توجه به این که اطلاعات تمام ۴۰ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی را داریم، فقط با دادن کد ملی توسط بیمار می توان نسخه الکترونیکی برای آنان تجویز کرد و پزشک، زمانی که در سیستم نسخه را تجویز می کند بیمار می تواند در هر جایی داروهای مورد نظر خودش را دریافت کند.
نوربخش، خاطرنشان کرد: اجرای نسخه الکترونیکی در دو نوبت در سال های گذشته انجام شد؛ اما موفقیت آمیز نبود و حتی برای اجرای این طرح در کشور هزینه هایی شد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..