استاندار یزد:

بافت تاریخی نمایانگر هویت فرهنگی کشور است

استاندار یزد گفت: بافت تاریخی گنجینه بزرگی از دستاوردهای تمدن کهن و نمایانگر هویت فرهنگی و تاریخی کشورمان است و باید برای حفظ آن تلاش شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ، سیدمحمد میرمحمدی در هفتمین همایش معاونان امور هماهنگی استانداری های کشور اظهارکرد: توجه به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری از رویکردهای اصلی دولت تدبیر و امید است و باید علاوه بر حمایت از بافت تاریخی، امکانات لازم برای گردشگران را فراهم کنیم.
وی خاطرنشان کرد: این استان از ویژگی های منحصر به فرد از جمله به هم پیوستگی بافت تاریخی برخوردار است.
میرمحمدی افزود: طولانی ترین قنات و بلندترین بادگیر جهان در استان یزد وجود دارد و برنامه ریزی مناسب برای حفظ و احیای بافت تاریخی صورت گرفته است.
وی با اشاره به فعالیت های استان یزد در حوزه میراث فرهنگی اظهارکرد: ایجاد بازارچه های صنایع دستی، جلوگیری از خالی شدن بافت تاریخی از سکنه، تبدیل برخی حمام ها به موزه و اماکن تاریخی به هتل سنتی از جمله این اقدامات است.
میرمحمدی ادامه داد: مردمی که در بافت تاریخی سکونت دارند باید آرامش بیشتری داشته باشند و در این راستا فعالیت شود.
استاندار یزد تصریح کرد: فعالیت ها در بافت تاریخی باید به گونه ای باشد که هر یک از عناصر موجود در این بافت گویای یکی از مزیت های زندگی در آن باشد.
شهر یزد یک هزار هکتار بافت تاریخی دارد که ۷۰۰ هکتار آن بافت پیوسته و ۳۰۰ هکتار آن گسسته است.
هفتمین همایش دو روزه معاونان امور هماهنگی استانداری های کشور روز چهارشنبه با حضور معاون امور عمرانی وزیرکشور ، معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی و معاون میراث سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هتل ارگ یزد آغاز به کار کرد.

ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..