مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:

اولین جشنواره آواها و موسیقی کویرنشینان در یزد برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزداز برگزاری اولین جشنواره آواها و موسیقی کویرنشینان دراین استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) .علی غیاثی ندوشن با اعلام این خبر گفت:این جشنواره بهمن ماه سالجاری همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود.

وی ادامه داد:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد وانجمن موسیقی با همکاری کانون پرورش فکری و حوزه هنری به پاسداشت قرنها تلاش مردمان صبور خطه کویر درحفظ حیات و یادآوری همراهی و همدلی هنرمندان پرتلاش عرصه کویربه خصوص در رشته موسیقی یزد با فرازهای درخشان تاریخ معاصر کشورمان و کشف استعدادهای جوان وقدردانی از پیشکسوتان این هنر، جشنواره آواها و موسیقی کویرنشینان را برگزار خواهد نمود.

وی با اشاره به اینکه اولین جشنواره آواها و موسیقی کویرنشینان در دو بخش رقابتی و غیر رقابیتی برگزار می شود،اظهار داشت:گروه نوازی وپژوهش موسیقی ایرانی از بخش رقابتی و شادمانه های مذهبی (مولودی خوانی،مناقب خوانی،نعت خوانی،صلوات خوانی،حمد خوانی وذکر۱۲امام (ع))از بخش غیر رقابتی این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:بزودی اطلاعات تکمیلی و فراخوان این جشنواره در پورتال این اداره کل به نشانیwww.yazd.farhang.gov.ir منتشر خواهد شد.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..